LEDimpact verviervoudigt productie

LEDimpact verviervoudigt productie

06-06-2018 (13:22) - Powered by

Pierluigi Jorritsma, eigenaar van promotiebureau Dutch Moving Media is in januari 2018 samen met compagnon Eelco Bos een nieuw bedrijf gestart: LEDimpact. LEDimpact verhuurt elegante LED schermen met 8 vierkante meter LED oppervlak aan bedrijven met veel succes. Door de vliegende start is nu al besloten de productie komend jaar te verviervoudigen. 


Pierluigi Jorritsma verhuurde vanuit zijn bedrijf Dutch Moving Media steeds vaker LED middelen aan klanten als onderdeel van een promotiecampagne. Omdat de vraag naar deze schermen bleef stijgen, ontstond de wens om hier een apart bedrijf voor op te richten. Bos was al werkzaam in deze branche en wilde zich ook toespitsen op deze grote schermen. Ze besloten de krachten te bundelen. Dit leidde begin 2018 in tot de start van LEDimpact.


Kracht van LED communicatie

'Je bereikt de doelgroep op de juiste plek en op het juiste moment met een haarscherp beeld op een podium van 8 vierkante meter. Alles klopt en dit blijkt ook: 96 % van de passanten ziet het LED scherm. Right time, right place, right stage'. Aldus Jorritsma.


Onderscheidend karakter

Het LED scherm van 8 vierkante meter op een elegante voet van 5 meter is een gewild podium voor uiteenlopende bedrijven als Ziggo Zakelijk, Mercedes Benz en PLUS supermarkten. Jorritsma: 'Je ziet vaak dat het bij deze schermen vooral draait om het LED oppervlak omdat daar de aandacht naar uitgaat. Wij hebben ook veel zorg en energie gestoken in het design van de rest van het scherm waardoor het geheel er erg blits uitziet. Veel mensen denken daardoor ook dat onze schermen ergens altijd al hebben gestaan. Het tijdelijke karakter verdwijnt helemaal en dit komt de content ten goede.'  Ook is de afstand tussen de pixels uitzonderlijk klein (6 mm pixel pitch) waardoor de boodschap van zowel grote als kleine afstanden haarscherm te zien is.


Prijs Out Of Home exploitanten

LEDimpact kwam als eerste uit de bus in categorie mobiel/tijdelijk in de enquête OOH exploitanten 2018 die in april onder Fonk lezers werd gehouden. Jorritsma over deze onderscheiding: 'Volgens de stemmers hebben we de beste tijdelijke buitenreclame van Nederland. Hier zijn wij uiteraard ontzettend trots op'.
Extra productie Door de overtuigende start besloten Bos en Jorritsma om de productie te verviervoudigen. 16 extra LED schermen zijn op dit moment in de maak. 'De markt heeft ons in een korte tijd zoveel vertrouwen gegeven, dat wij nu al deze stap kunnen en willen zetten.' aldus Jorritsma.