‘Media kunnen economische vitaliteit stadscentra vergroten’

04-08-2017 (12:22) - Powered by

'Retail en media kunnen elkaar in de binnensteden  heel goed versterken.’' Dat zegt Peter Joziasse, programma-manager van het Retail & Media Event, dat dinsdag 12 september in Hilversum wordt gehouden. Het event maakt deel uit van Dutch Media Week, waarin media in al hun facetten centraal staan voor de professional en het grote publiek.


'We geloven dat nieuwe crossmediale toepassingen, zowel online als offline, de economische vitaliteit van binnensteden kunnen vergroten. Daarom willen we graag inspiratie bieden en kennis delen op het gebied van nieuwe creatieve media-toepassingen in de binnenstad’', aldus Joziasse.


verschillende vormen van beleving

Volgens de programmamanager heeft het winkelend publiek steeds meer behoefte aan verschillende vormen van beleving en is het puur kopen minder relevant geworden door de invloed van het online winkelen. ,,Consumenten willen niet alleen kopen, maar ook een passende experience.  En juist de creatieve media-industrie weet hoe je kan zorgen voor deze beleving en infotainment.’’


Sprekers tijdens het event zijn onder anderen:  Kjeld Vosjan, centrummanager van Hilversum, Anne Visser, programma-manager Media, Cultuur en Erfgoed gemeente Hilversum, Pernille Kok-Jensen, Connectivity en Trend Director MARE Research,  René van Engelenburg, eigenaar Dropstuff,  John Terra, Research Director Retail van Q & A en Rupert Parker Brady, directeur retaildenkers en hoofdredacteur RetailVisie.


Tijdens  het Retail & Media Event worden ook de finalisten van de Beste Binnenstad 2017-2019 bekendgemaakt.  Voor een volledig overzicht van het programma, de sprekers en inschrijving: www.dutchmediaweek.nl/retail-media