Ontdek de toekomst van retail in New York

25-08-2017 (12:04) - Powered by

New York is hét retaillab van de wereld. Retailers lopen er voorop in vernieuwende winkelconcepten en technologische innovatie. Hier wordt niet voorzichtig geëxperimenteerd met omnichannel, automisation, customisation en personification, het is er big business. Dat maakt het voor Nederlandse retailers zo’n ongelooflijk inspirerende en leerzame stad.


New York biedt een unieke inkijk in ‘how to retail now’. De ideale plek dus, om na te denken over de toekomst van je eigen formule. Vanuit die gedachte organiseert Crossmarks van 25 t/m 29 oktober 2017 weer een Retail Studiereis naar New York. 

 
In 5 dagen bezoek je 50 van de meest vooruitstrevende retailconcepten in een tour door dé vijf wijken van New York: SoHo, Chelsea, Financial District, Brooklyn en Fifth Avenue. We hebben een selectie gemaakt van dé must see stores van New York, de volgende sectoren staan daarbij centraal: 
 

Food, sport, fashion

Je eet op bijzondere plekken en bezoeken vernieuwende foodretailers als Dean & Deluca, Eataly, Chelsea Market, Smorgasburg Market Starbucks Express en Whole food Market. 
Activatie  tot het uiterste vind je bij Adidas, Converse, KITH en ontdekken hoe Nike in haar nieuwste winkel in SoHo een naadloze link creëert tussen haar digitale en fysieke platforms. 
Vrijwel alle toonaangevende modemerken hebben een brandstore in New York. Je bezoekt er UNIQLO, de kledingbibliotheek Rent the Runway en de guide shop van Bonobos. Bij Rebecca Minkoff ervaar je de impact van interactieve paskamers en de smart shopping wall. 
 

Leisure, Health & beauty, wonen en automotive

Hoe je klanten onderdompelt in een 360 graden winkelbeleving ondervinden we bij Sonos, Microsoft, Sonos en Story. Samsung zoekt de grenzen op in haar flagshipstore 837, een ‘living lab and digital playground’.
We bezoeken de unieke apotheker Kiehl’s en de opticien die breekt met alle conventies: Warby Parker. En bij Sephora zien we gepersonaliseerde beauty experience ten top met workshop areas waar teach, inspire en play de kernwoorden zijn.
We verkennen woonwinkels op een ander niveau bij MUJI en The Apartment by The Line. Bij Pirch kun je alle keuken- en sanitairproducten uit de collectie uitproberen. Try before you buy. 
Merkbeleving staat centraal bij de next generation autoshowrooms van Ferrari, Tesla en Volvo. FordHub nodigt je uit om op een geheel nieuwe manier na te denken en mee te praten over de toekomst van transport.
 

persoonlijke ontmoetingen

Ter plekke zijn er persoonlijke ontmoetingen met de NY retailers die zelf vertellen hoe hun winkelconcept in elkaar steekt. Er zijn keynotes sprekers en uitdagende werksessies. In de vrije uren fietsen we naar Brooklyn en wonen we onder meer een basketbalwedstrijd van de New York Knicks bij. Het programma is tot de nok toe gevuld en onmisbaar voor retailers op zoek naar inspiratie, inzicht en een blik op de toekomst van retail in Nederland. 
 
Lees meer over de Retail Studiereis New York (www.crossmarks.nl/new-york), stel je
vragen aan Nancy van der Heijden: nancy@crossmarks.nl of boek direct.