AMMA Awards voor de achttiende keer uitgereikt

AMMA Awards voor de achttiende keer uitgereikt

17-05-2019 (09:00) - Prijzen

 
Tijdens de eerste editie van het mediafestival allOut zijn (voor de achttiende keer) de AMMA Awards uitgereikt (Annual Masters of Media Awards). Deze vakprijs wordt één keer per jaar uitgereikt aan mediaprofessionals en -bedrijven voor hun uitzonderlijke prestaties in het voorgaande jaar.

Voor de eerste keer streek de initiatiefnemer en branchevereniging MWG neer op festivalterrein Thuishaven. De winnaars werden gekozen door een vakjury. De Sales representative van het jaar (voorheen de Carl Lipp-prijs) werd daarentegen bepaald door een online enquête onder adverteerders en mediabureaus. Ook werd het YIM Talent van het jaar verkozen op basis van een workshop waarin een case moest worden uitgewerkt en gepresenteerd. 
 
Het cijfer drie vormt een rode draad door de AMMA’s van dit jaar. Opvallend hierbij is dat de winnaar van één van de nieuwe categorieën ‘Digitaal bureau van het jaar’: Greenhouse, volop in de prijzen is gevallen met winst in maar liefst drie categorieën. Merk van het jaar Ziggo (VodafoneZiggo) neemt ook drie prijzen mee naar huis. Het spreekwoord driemaal is scheepsrecht is van toepassing op Mediabureau ZIGT, dat nu bij de derde keer inzenden in de prijzen valt. 
 

De winnaars

YIM Talent van het jaar 2019
Thomas van der Biezen
Greenhouse

Sales representative van het jaar 2019 (voorheen Carl Lipp-prijs) 
Mascha Colmans–de Graaf
Jean Mineur Mediavision
 
Beste content & engagement strategie 2019
Bavaria Carnavalvrij
Swinkels Family Brewers, Mindshare Greenhouse, Fama Volat, Blauw Gras
 
Beste inzet van een medium 2019
Hans Anders: Hoor wat je mist!
Hans Anders, Initiative, Talpa, Starkey, RTL
 
Beste mediaperformance 2019
VodafoneZiggo: a world class strategy in a local mobile era
Greenhouse, VodafoneZiggo, Google
 
Beste media-innovatie 2019
De personalisering van nieuws: smart radio & smart journalism
FD Mediagroep
 
Beste inzet van owned media 2019
Hoe CadeauKalender van McDonald’s in 2018 alle doelstellingen overtrof!
McDonald’s, OMD, DDB Unlimited (Databay), TBWA, HKS
 
Beste media research 2019
Trusted Brands, Trusted Ads
Sanoma, Mediabrands Marketing Sciences, Alpha.One

Beste datastrategie 2019
Parkmobile: juist datamodel verlaagt customer churn met 50%
Parkmobile en MobPro
 
Beste mediastrategie 2019
Neem je TV lekker mee, met Ziggo Go
OMD, J. Walter Thompson, Search Result
 
Merk van het jaar 2019
Ziggo
VodafoneZiggo, OMD, J. Walter Thompson Amsterdam, SearchResult, DisXT en Kumpany
 
Media-exploitant van het jaar 2019
Qmusic
 
Digitaal bureau van het jaar 2019
Greenhouse
 
Mediabureau van het jaar 2019
ZIGT