DOK30 Communicatie wint Gold SABRE Award

DOK30 Communicatie wint Gold SABRE Award

23-05-2019 (12:07) - Prijzen

DOK30 Communicatie heeft tijdens de internationale uitreiking in Londen de Gold SABRE EMEA Award voor beste campagne in de Benelux gewonnen. Deze prijs wordt jaarlijks uitgereikt door The Holmes Report.


DOK30 mocht de award in ontvangst voor een campagne de Actiegroep Fysiotherapie. Daarnaast sleepte DOK30 Communicatie ook een IN2 SABRE Certificate of Excellence in de wacht in de categorie 'Best in Digital/Print Consumer Media (Earned)'. Hiermee laat DOK30 tientallen internationale bureaus achter zich met de beste resultaten in earned media voor de consumentenmarkt.


'We zijn super trots dat we niet alleen genomineerd zijn, maar zelfs twee prijzen mee naar huis mogen nemen', zegt Sabine Steen-Lakerveld, eigenaar van DOK30 Communicatie. 'We willen campagnes maken die verandering realiseren in de markt, bij de consument of in de maatschappij. Deze campagne is daar een perfect voorbeeld van. We zijn trots dat onze nieuwe, geïntegreerde aanpak nu ook internationaal wordt erkend.'


campagne

DOK30 Communicatie ontwikkelde een geïntegreerde campagne om aandacht te creëren voor de problemen waar de fysiotherapeuten in Nederland tegenaan lopen en daarbij politiek en verzekeraars te bewegen veranderingen in het systeem door te voeren.


Door middel van twee publieke acties, de inzet van sociale media, het mobiliseren van de beroepsgroep en patiënten en de nodige media-aandacht bracht het bureau een publieke discussie op gang. Ook de politiek werd betrokken: diverse oppositiepartijen bespraken de problematiek in de fysiotherapie tijdens het zorgdebat in de Tweede Kamer.