Esprix: 3x Goud, 9x Zilver en 21x Brons

23-05-2018 (23:00) - Awards

Dat het niet alles goud is wat er blinkt, blijkt maar weer eens uit de Esprix die op donderdagavond 23 mei werden uitgereikt bij en bomvol EYE in Amsterdam. Maar het goud dàt er blonk was in alle opzichten gerechtvaardigd. 
 

Goud èn Zilver

Opel (bureau JWT Amsterdam) - Pay with Views
Categorie Durables
Categorie Innovation & transformation
 
De jury: “Views als currency. Een totaal nieuwe benadering van online adverteren.  Zeer innovatieve en creatieve aanpak van Opel om mensen met views een auto te laten betalen. Ook is het een slimme manier om mensen in te zetten om content voor je te maken. Op die manier betrek je mensen actief bij het merk en verwerf je sympathie. De aankoopintentie en alle andere onderdelen van de purchase funnel zijn aantoonbaar toegenomen. Ook is veel publiciteit gegenereerd. Goud in de categorie Innovatie. En zilver in Durables.”
 

Goud

ASN  (bureau Selmore) - Zo maakt geld gelukkig
Categorie Financial
 
De jury: “De campagne is creatief en mooi. Liefdevol én relevant. Het thema: “zo maakt geld gelukkig” is grappig en sterk. Knap dat het hier om een lange termijn campagne gaat. De invulling van het thema is geweldig gedaan, het is tot de bankpas aan toe doorgevoerd. De resultaten zijn goed. Elf procent groei, waarvan de helft jong. Dat is een mooi resultaat voor een bank, waar nieuwe klanten werven lastig is. Wel moet worden meegewogen dat ASN de trend mee heeft. Bureau en klant doen samen echt iets goeds voor het merk. De campagne is memorabel en knap doorvertaald. De creatie is sterk en jaloersmakend. Vanwege de kracht en consistentie van deze klassieke campagne is een beloning met goud op zijn plaats.”
 
 
Volkswagen (bureau Achtung!) - Roboboy
Categorie Durables
 
De jury: “Een prachtige, geïntegreerde case. Buitengewoon creatief, met geslaagde executie en een mooie, emotionele en vernieuwende manier om product features over het voetlicht te brengen. Het is een kinderlijk simpel idee. Slim en innovatief. De campagne is volledig in stijl van Volkswagen gemaakt. Geen enkel ander merk had het op deze manier kunnen doen. Hoewel de autopakken niet nieuw zijn, is het toepassen van de app een gouden vondst. Ook de toepassing van de verschillende media binnen de hele campagne is uitstekend op elkaar afgestemd.
De resultaten van de campagne zijn goed. Er zijn 20.000 Roboboy-pakken opgehaald bij de dealer. De pakken werden bovendien een conversation piece. Een jaloersmakend creatief idee, dat qua resultaat overeind blijft. Een uitstekend voorbeeld van een innovatieve, out-of-the boxcampagne die goud verdient.”
 

Zilver 

Amsterdams 4 en 5 comité: Vrij van bezet
Categorie Small budget
 
Bol.com: Een Valentijn om nooit te vergeten
Categorie Retail
 
VodafoneZiggo: Guide of Thrones, the fastest way to get up to speed with Game of Thrones
Categorie Telecom & utilities
PON – Connected Car
Categorie Innovation & transformation
 
Samsung Electronis Benelux: Rulebreakers
Categorie Durables
 
bol.com – De Winkelwagen
Categorie Retail
 

Brons en ZIlver

 
Doritos (PepsiCo Nederland): #playbold
Categorie Business to consumer en Categorie Fast moving consumer goods
 
KPN: Hoe vlogger Evert_45 verhalen uit de oorlog tot leven bracht
Categorie Telecom & utilities en Categorie Innovation & transformation
 

Brons 

Ben #Ananas
Categorie Telecom & utilities
Miele PowerWash
Categorie Durables
 
CMOtalk
Categorie Business to business
 
FSHD ‘A comedians worst nightmare’
Categorie Not for profit
 
ING: Het leven van een voetbalhesje
Categorie Financial
 
Kaan’s Stream Store (ABN AMRO)
Categorie Financial
 
GGZ: Stop de regelgekte!
Categorie Not for profit
 
Porsche -  Into the Frame
Categorie Durables
 
ProRail: Verbindt. Verbetert. Verduurzaamt. 
Categorie Employer branding & employee engagement
ABN AMRO: Reinventing the world of banking
Categorie Employer branding & employee engagement
 
RouteTour
Categorie Innovation & transformation
 
Sire - Jongensgedrag
Categorie Business to Consumer
 
Ford: Welcome Home
Categorie Durables
 
Six Minute Stories
Categorie Business to consumer
 
#hatersgonnalove – Tele2 geeft liefde aan online haters
Categorie Telecom & utilities
 
2x brons voor: Zonnehuisgroep Amstelland: Sociaal Afhaalpunt
Categorie Small budget en Not for profit
 
2x brons voor: KWF kankerbestrijding lampionnencampagne 2017
Categorie Not for profit en Categorie Business to consumer