GoSpooky grote kanshebber bij The Best Social Awards

06-05-2021 (10:41) - Prijzen

De genomineerden in de business categorieën voor The Best Social Awards zijn bekend. GoSpooky weet de meeste nominaties onder de bureaus in de wacht te slepen, zij zijn maar liefst elf keer genomineerd. De winnaars worden gekozen door een vakjury en worden op 2 juni bekendgemaakt tijdens de livestream van The Best Social Awards.
 
Van de 71 genomineerden verspreid over zestien business categorieën is bol.com maar liefst negen keer genomineerd. NOS heeft twee nominaties op zak voor zowel 'Beste Merk op Instagram' met NOS Stories als 'Beste Merk op YouTube' met NOS op 3. Verder staat de campagne rondom Omroep Zwart drie keer in de lijst: voor Beste Video, Beste Influencer Campagne én Beste Positive Impact. Agency GoSpooky is genomineerd met tien cases. Daarnaast is Robin Komin van het bureau genomineerd voor Beste Talent.
 

Genomineerden business categorieën The Best Social Awards

Beste Merk op Instagram
Pathé
bol.com
Too Good To Go
Brugklas - Tuvalu Media
NOS Stories - NOS

Beste Merk op TikTok
bol.com
Autodrop - GoSpooky
IJssalon La Dolce
Theorie Toppers
 
Beste Merk op YouTube
ANWB
Learn Dutch - BLC Language Courses
NOS op 3 - NOS
Supergaande - Top Notch

Beste Inhaker
- bol.com - Dept
- Pathé - Dept
- Pabo - Brand Creatives
- Hema - Martijn Konings
- Unox - Being There Amsterdam
 
Beste Campagne
- The Dark Side Of Money - N=5, ABN Amro
- McDriver - Blauw Gras, McDonald's
- Amazon Prime - YouTube Agency Team5pm
- #Carnavalsvirus - Bavaria
 
Beste Community Management
- Remia - daily dialogues
- Pathé - Dept
- bol.com
- Drag Race Holland - Hammerfest
- Miele - Scooperz

Beste Influencer Campagne
- Logitech G
- G-Star Raw - Hammerfest
- Simyo - A Bigger Circle
- Albert Heijn - Boomerang Agency
- Omroep Zwart - Buutvrij, Hammerfest, MediaMonks, WeFilm, Havas, Baas, PRSSKD en Maak
- Free a Girl – Joe Public Take-Away Advertising
 
Beste Agency
Dept
Hammerfest
GoSpooky
Blauw Gras

Beste Positive Impact (met Boomerang Agency)
- bol.com
- Simyo - A Bigger Circle
- Klas H3L - Tuvalu Media
- Omroep Zwart - Buutvrij, Hammerfest, MediaMonks, WeFilm, Havas, Baas, PRSSKD en Maak
 
Beste Video
- Samsung - Blauw Gras
- Omroep Zwart - Buutvrij, Hammerfest, MediaMonks, WeFilm, Havas, Baas, PRSSKD en Maak
- AFC Ajax - Mønaerk
- JBL - GoSpooky

Beste Copywriting
- Oatly - De Speld & Partners
- bol.com
- bol.com
- Hornbach - Blauw Gras
- Lidl - Dorst & Lesser

Beste Internationale Campagne
- Free A Girl - Joe Public Take-Away Advertising
- Samsung - Blauw Gras
- JBL - GoSpooky

Beste Innovatie (met Triple8)
- Rauw CC
- NS - Johnny Wonder
- Capitola.Social
- JBL - GoSpooky

Beste Augmented Reality (met SNAP)
- Axe - Mindshare Greenhouse
- bol.com - Somention
- Bloomon - GoSpooky
- DJ Mag - GoSpooky
- Toto - GoSpooky
- Malibu - GoSpooky

Beste Livestream
- Wellantcollege - Social INC
- Krasloten - Blauw Gras
- Amazon Prime Video - GoSpooky
- Vrienden van Amstel Live - Heineken

Beste Talent
- Daan de Ruiter - bol.com
- Miles Momoh - Hammerfest
- Robin Komin - GoSpooky
- Rosa van Berkum - RTL Nieuws
 

Stemproces

Er kwamen dit jaar 231 cases binnen. De genomineerden in de business categorieën zijn bepaald door een vakjury met professionals uit de digitale media die uitgebreid naar de ingestuurde cases hebben gekeken. Er kan in tegenstelling tot de audience categorieën niet op de business categorieën worden gestemd. De winnaars worden door de vakjury bepaald en op 2 juni bekendgemaakt tijdens de livestream van The Best Social Awards.
 

Audience genomineerden

De genomineerden in de audience categorieën worden bekendgemaakt op 7 juni, waarna er meteen gestemd kan worden op alle audience categorieën via de website van The Best Social Awards. Ook deze winnaars worden bekendgemaakt via een livestream, maar dan één dag later, op 3 juni.