Inschrijving DDMA Dutch CRO Awards geopend

03-06-2021 (12:12) - Prijzen

Dit najaar wordt wederom het beste werk in conversion rate optimisation (CRO) bekroond tijdens de DDMA Dutch CRO Awards. Ambitieuze CRO-specialisten kunnen een case indienen in 4 categorieën: Conversie, Mobiel, Personalisatie en Acquisitie. Alle ingediende cases maken daarnaast kans op de CRO-publieksprijs, waarvoor in de aanloop naar de uitreiking online gestemd kan worden. De inschrijfperiode sluit op 20 september.
 
De jury van de DDMA Dutch CRO Awards bestaat dit jaar uit vijf toonaangevende experts: Co van Kempen (iProspect), Jorden Lentze (Booking.com), Martin van Kranenburg (Schrijven voor het brein & onlinebeinvloeden.nl), Kevin Laan (Merkle) en Arnout van Scherpenzeel (Scherp&Zeel Conversie Optimalisatie). Ook dit jaar buigt de jury zich over alle fases van het optimalisatieproces van de ingezonden cases, van beginsituatie en hypothese tot de daadwerkelijke test en de behaalde resultaten. Aanmelden kan hier.
 

Winnaars van vorig jaar

Afgelopen jaar kwamen Intergamma (Conversie), PostNL (Personalisatie), DPG Media (Mobiel) en VodafoneZiggo (Acquisitie) als winnaars uit de bus. Met twee testvarianten op GAMMA.nl en Karwei.nl wist Intergamma online conversie aanzienlijk te boosten en een award in de wacht te slepen. PostNL nam een award mee naar huis dankzij twee AB-testen van een gepersonaliseerde, proactieve melding, waarvan de beste testvariant de contactintentie van klanten in afwachting van een vertraagde bezorging aanzienlijk verlaagde. DPG Media won dankzij de uitstekende resultaten na het testen van een bestellingssamenvatting boven het bestelformulier op hun mobiele website. VodafoneZiggo trok aan het langste eind dankzij hun uitgebreid geteste ‘no-copy’-nieuwsbrief, die voor veel extra verkeer zorgde. Tele2 wist met hun AB-test gebaseerd op een neuro-usability-onderzoek en webanalytics de meeste mensen te bekoren en ging met de CRO-publieksprijs naar huis.