Mindshare India wint Grand Prix voor Lifebuoy

10-01-2019 (12:17) - Prijzen

Mindshare India heeft de Grand Prix gewonnen in de categorie 'Beste gebruik van data' bij de WARC Media Awards. Met 'The Adaptive Data Lighthouse' wist het bureau een moeilijke doelgroep te bereiken voor Lifebuoy, het zeepmerk van de Hindoestaanse Unilever. 


Lifebouy had voorheen steeds moeite om potentiële klanten op het platteland te bereiken. De uitdaging was groot door de laaggeletterdheid en het lage mediagebruik in het gebied. Mindshare ging daarom op een creatieve manier aan de slag. Het bureau analyseerde data van de overheid om nieuwe uitbraken van virussen te voorspellen. Vervolgens werden op het juiste moment micro-campagnes ingezet. 


'Het was een mooi verhaal. Hun plan had een grote maatschappelijke waarde en ze hebben een complex model gebruikt, waarbij mensen ook thuis werden benaderd. Dat is eigenlijk wat je in India moet doen. En het was een goede mix van oud en nieuw', aldus jurylid Ian Forrester. Overige prijzen gingen onder meer naar Toyota en Virgin Trains.