Vandejong en Royal FloraHolland winnen Best Client Award bij DDA

29-10-2017 (12:50) - Awards

De samenwerking tussen Royal FloraHolland en Vandejong Creative Agency rond innovatieplatform Let it Grow is bekroond met de Best Client Award tijdens de Dutch Design Awards 2017.


Let it Grow communiceert en stimuleert de positieve effecten van bloemen en planten op het stadsleven op verschillende manieren. Zo lanceerde Let it Grow het eerste incubatieprogramma ter wereld voor groene start-ups, een festival, een online magazine en een eigen concept store.


Van Strategie naar beweging

Wat de samenwerking tussen Royal FloraHolland - de grootste marktplaats voor bloemen en planten ter wereld - en Vandejong zo bijzonder maakt is dat er geen pitch of briefing was en zelfs geen sprake van een opdracht.  De kiem was het persoonlijk contact in 2015 tussen Silke Tijkotte van Royal FloraHolland en Franklin de Bekker, creatief strateeg bij Vandejong. 


Nieuwe vorm van samenwerking

Met het gezamenlijke team van Royal ForaHolland en Vandejong wist Let it Grow in anderhalf jaar tijd veel te bereiken. Zo zijn er twee incubatieprogramma’s opgezet waar 15 (internationale) start-ups werden begeleid in hun groei en meer zichtbaarheid kregen. Zij stonden centraal tijdens Let it Grow’s Greenhouse Festival in Amsterdam, waar bijna 4.000 bezoekers alles te weten kwamen over de toekomst van urban green living. Ook is er een online magazine opgezet dat een podium biedt aan bloemen- en planteninnovators wereldwijd én opende Let it Grow een eigen concept store op station Amsterdam Centraal, waar je zaadjes kunt kopen om hoop, focus en vertrouwen te laten groeien.