VIA presenteert nieuwe jury Programmatic Awards

11-05-2021 (11:57) - Prijzen

VIA maakt officieel de namen van de 21 juryleden voor de drie vakjury’s van de Programmatic Awards 2021 bekend. De uitbreiding van de jury is het resultaat van de vernieuwde opzet van de Programmatic Awards. Er konden dit jaar voor de eerste keer programmatic professionals uit de markt zich aanmelden voor een plek in een van de vakjury’s. Samen met het VIA Bureau heeft de Taskforce Programmatic de uiteindelijke samenstelling bepaald. Daarbij is gekeken naar een goede balans tussen ervaring, profiel en branche. Met als doel drie sterke vakjury’s samen te stellen voor de categorieën Talent, Campagne en Solution.

In de voorgaande vier edities van de Programmatic Awards was er één vakjury, die volledig bestond uit leden van de Taskforce Programmatic. Om de opzet en samenstelling van de jury meer in lijn te brengen met die van andere vakprijzen krijgt nu iedere categorie een aparte vakjury met daarin onder andere een vertegenwoordiger uit de taskforce, een winnaar of genomineerde van een eerdere editie en twee professionals uit de markt.
 
De voorzitters van de drie vakjury’s zijn:
 
• Talent: Marianne Deenik – Amazon Advertising

• Campagne: Daphne Smaling – Semosa Digital

• Solution: Marvin Vacquier Droop – Masters of digital
 
Hoofdjuryvoorzitter is Nikki Ben Bouazza-de Kok vam Online Company, onderdeel van Candid.
 

Overweldigd door aantal aanmeldingen

Nikki Ben Bouazza-de Kok, voorzitter van de Taskforce Programmatic, geeft aan overdonderd te zijn door de vele aanmeldingen die ze heeft ontvangen: "Dat zoveel goede kandidaten zich zouden aanmelden hadden we nooit verwacht. We hebben zelfs veel meer aanmeldingen gekregen dan er beschikbare plaatsen waren. Het was dan ook een moeilijke puzzel om evenwichtige vakjury’s samen te stellen. Binnen elke vakjury hebben we gekeken naar een goede vertegenwoordiging van disciplines, ervaring en diversiteit in achtergrond en man-vrouwverdeling. Niet eerder bestond de vakjury uit zoveel mannen en vrouwen die over een indrukwekkende reputatie op het gebied van digital advertising en marketing beschikken en samen zo’n goede afspiegeling van de markt vormen."
 

Inzenden

Het inzenden voor een van de acht awards is nog mogelijk tot en met 28 mei 2021. Na die datum zal de vakjury zich over de inzendingen buigen en start het jureren. Vanaf 1 juli wordt dan traditiegetrouw de industrie gevraagd om als publieksjury op te treden en een stem uit te brengen op de genomineerde talenten. De uiteindelijke winnaars ontvangen donderdag 16 september hun award op het grootste feest dat de programmatic industrie kent.