Winnaars BNO Packaging Talent Award 2016 bekend

28-10-2016 (15:26) - Prijzen

De winnaars van de BNO Packaging Talent Awards 2016 zijn bekend. Sean Valies (eerste plaats) en Luna den Hoed (tweede) namen hun prijs in ontvangst tijdens SUPERFAST #3, een evenement over nieuwe ontwikkelingen in packaging design. 


De opdracht voor deze derde editie bestond uit het ontwerpen van een verpakkingslijn voor het nieuwe broodbeleg en/of de vegetarische rookworst van De Vegetarische Slager.


De eerste prijs ging naar Sean Valies, student grafisch ontwerp aan de Koninklijke Academie voor Beeldende Kunsten, Den Haag. De jury vond zijn inzending heel goed passen bij de merkuitstraling van De Vegetarische Slager. De jury: De speelse typografie en Jugendstil-achtige illustraties sluiten één op één aan bij het logo van De Vegetarische Slager en geven tegelijk een eigen subtiele dimensie aan de verpakking als geheel. De verpakking is eenvoudig, uitnodigend en roept associaties met een slagerij op, waardoor het ontwerp goed kan concurreren met de echte vleesproducten in het koelversschap.'


De tweede prijs ging naar Luna den Hoed (Grafisch Lyceum Utrecht) die het complete verpakkingsmateriaal, schaaltje en plastic bakje, op stijlvolle wijze in het ontwerp had opgenomen. De jury: 'Het mooi uitgewerkte tegelmotief roept associaties op met een ouderwetse slager, is stilistisch fris en smakelijk en past bij de transparante verpakking. Het gehele ontwerp, met het witte ‘betegelde’ schaaltje en de witte verzorgde typografie, oogt esthetisch en schoon. Haar idee leeft ook bij het bedrijf zelf. De Vegetarische Slager is al langer bezig om tegelmotieven in een deel van de verpakkingsontwerpen op te nemen.'

 

jury
De jury van de BNO Packaging Talent Award 2016 bestond uit: Frank Nas (managing director Design Bridge / voorzitter BNO NEXTpack), Niko Koffeman (directeur marketing en communicatie De Vegetarische Slager), Katja Gruijters (food designer), Thea Bakker (design director VBAT) en Marco de Meijer (creative director Millford).