Winnaars Euro Effies bekend

17-10-2018 (11:30) - Awards

The 2017 EACA Euro Effies winnaars zijn gisteravond in Brussel bekendgemaakt. Ogilvy heeft de 'Agency of the Year Award' gewonnen en ook met Social.Lab België de Grand Prix voor uitzonderlijk werk.


In totaal zijn vijftien campagnes uit zeven verschillende landen in de prijzen twintig keer in de prijzen gevallen. De winnaars zijn geselcteerd door een internationale jury met als voorzitter Adrian Farina, Senior Vice President Marketing bij Visa. 


Farina:" I'm honored to chair the Euro Effies this year. An effectiveness award is in my view the most important recognition that a marketing campaign can aspire to get, as it values the most important role of our work: the ability to drive tangible outcomes for the business.’


Brian McCarter, Hoofd Planning at Ogilvy EMEA: “The Euro Effies are important because they add to the body of knowledge about what works in marketing communications. At a time when so much about our industry is in flux, knowing what works and proving a return on marketing investment is critical. We love that the Euro Effies recognise effectiveness no matter where it comes from, what form it takes, or how large or small the investment. We’re honoured to have been recognised this year for our work for a global FMCG giant and a small regional tourist association.”

De lijst met winnaars is hier te zien