Brand the Change, bouw een merk

16-01-2018 (12:59) - Publicaties

Anne Miltenburg heeft al meer dan dertien jaar ervaring als merkontwikkelaar. Ze maakte de opkomst mee van een nieuwe generatie sociale ondernemers, activisten en bewuste bedrijven die het grote aantal uitdagingen op sociaal- en milieugebied te lijf gaan. Ze schrok hierbij echter van het gebrek aan kennis over branding van changemakers en schreef daarom het boek Brand the Change.

 
Miltenburg ging de hele wereld over en werkte er samen met veel verschillende organisaties. Toen haar ongeloof een toppunt bereikte, besloot ze direct een boek te schrijven. Op dat moment bevindt ze zich in Naïrobi, Kenia, waar ze met Brandling changemakers traint in brand-thinking. Het werd een praktisch en inspirerend boek dat mensen met geweldige initiatieven en ideeën helpt om hun wereldveranderende plannen ook marketingtechnisch goed neer te zetten. Zonder goede branding immers geen change, hoe goed je idee ook is. 
 
Changemakers krijgen hiermee een hulpmiddel om een merk stap voor stap op te bouwen. Hierbij gebrukt Miltenburg voorbeelden van een tiental changemaking merken. Het boek bevat essays van gastauteurs en 23 handvatten en oefeningen. Het denken als een merkstrateeg is aan te leren.