Marketing voor de Mad Men van Morgen

15-03-2018 (13:40) - Publicaties

De digitalisering levert nieuwe uitdagingen op voor de marketeers van vandaag. Data, nieuwe algoritmes en een consument die tools heeft om advertising te mijden zijn daarbij de belangrijkste uitdagingenWim Vermeulen schrijft in zijn nieuwe boek naar aanleiding van onderzoek naar veertig succesvolle campagnes over deze onderwerpen.


In 'Marketing voor de Mad Men van Morgen' zegt Wim, in het dagelijkse leven Managing Director van Dentsu Consulting, dat de oorzaak van het achter op de feiten aanlopen zit bij de marketeers zelf, omdat in plaats van de sector proberen te heruitvinden, ze hun aanpak moeten aanpassen aan de veranderingen in de digitale wereld. De 'Tap Forward' methode noemt hij daarbij als zeer effectief.

 

nieuw model

Aan de hand van veertig succescampagnes bouwt het boek een nieuw model uit dat de uitdagingen van reclame in de 21ste eeuw aanpakt. Zo krijgt innovatieve marketing van morgen de nodige roots om merken sterker te maken en de verkoopcijfers de hoogte in te jagen.