Nieuw op Spotify: Audioboek ‘Alles wat PR-bureaus je niet vertellen’

Nieuw op Spotify: Audioboek ‘Alles wat PR-bureaus je niet vertellen’

13-09-2021 (11:32) - Publicaties

Bedrijven die in het nieuws komen, zijn beter vindbaar en geloofwaardiger. Toch raakt PR vaak ondergesneeuwd in de marketingmix van bedrijven. Doodzonde, vindt Aaron Mirck, oprichter van PR-platform Presscloud. Daarom schreef hij het boek ‘Alles wat PR-bureaus je niet vertellen’. Deze PR-handleiding is ingesproken door voormalig Sky Radio-stem Bart van Gogh en te beluisteren op Spotify.
 
Aaron Mirck: “Zichtbaarheid in nieuwsmedia kan de groei van bedrijven gigantisch versnellen, maar lijkt vaak nog ongrijpbaar. Daarom wil ik de PR van PR verbeteren. Dat begon met het opschrijven van alles wat ik weet over het maken van nieuws. Een volgende logische stap is om die kennis openbaar beschikbaar te maken – en waarom niet in audiovorm? Zo wil ik ervoor zorgen dat iedereen met PR aan de slag kan.”
 
Bart van Gogh, ‘de Van Gogh van de jingles’ sprak de 34 hoofdstukken van het boek in. Van Gogh: “Tijdens het maken van dit audioboek ontdekte ik hoe praktisch de tips zijn uit deze handleiding zijn. ‘Alles wat PR-bureaus je niet vertellen’ bevat tal van praktische voorbeelden en uitleg over geslaagde PR-campagnes. Dat maakt de PR-theorie zo praktisch mogelijk.”
 

PR voor iedereen

Naast auteur van deze PR-handleiding is Mirck tevens medeoprichter van Presscloud. “Met dit platform willen we PR toegankelijk maken voor iedereen. In deze tool vind je veel tips en tricks voor PR, een database aan journalisten, inzicht in je PR-campagnes en een online nieuwsroom. Ook bieden we je toegang tot een gecureerd aanbod van freelancers, die je ondersteunen bij je campagnes.”
 
‘Alles wat PR-bureaus je niet vertellen’ bevat cases van onder meer Inner Circle, Tentoo, Equinix en Sprout’s Startup van het Jaar Shypple Shypple. Het boek leert de lezer nieuws herkennen en te maken, goede persberichten te schrijven, PR-strategieën en -plannen op te stellen, een relatie met de pers op te bouwen en een goed interview te geven.