Webcare als tool voor relatiemanagement

15-03-2018 (11:34) - Publicaties

Uitgeverij Econtentenzo heeft het boek ‘Webcare. Een tool voor relatiemanagement’ gepubliceerd. In dit boek legt de auteur Renée van Zijl uit hoe webcare in de praktijk is georganiseerd, wordt gemonitord en geëvalueerd wordt. Het boek is voor medewerkers van klantcontactcentra en communicatie-, marketing- en salesprofessionals en ook voor mbo- en hbo-studenten.


Van Zijl geeft inzicht in de doelen en vormen van webcare, in relatie tot bruikbare webcarestrategieën. Mogelijkheden en risco's van webcare worden besproken, met actuele voorbeelden uit social media en databases van Coosto en OBI4wan. Het boek is van feedback voorzien door het lectoraat Online Interactie van de HAN. Er zijn links opgenomen naar video’s die bepaalde onderwerpen nader toelichten. 

 

webcare is volwaardig

Uit onderzoek van adviesbureau Upstream in samenwerking met het lectoraat Online Interactie van de Hogeschool Arnhem Nijmegen blijkt dat webcare niet weg te denken is in vrijwel elke organisatie. Maar ook dat webcare niet zonder risico’s is voor de reputatie van een organisatie. Elke reactie op social media kan zomaar viral gaan waardoor een grote groep consumenten het ziet.