Knuffelfabrikant Bon Ton Toys strijdt samen met internationale ketens voor duurzamere industrie

02-09-2020 (14:37) - Sustainable

Premium knuffelfabrikant Bon Ton Toys heeft samen met prominente merken als Burberry, H&M Group (ARKET), Tommy Hilfiger en Calvin Klein een open brief geschreven, geadresseerd aan alle partijen binnen de wereldwijde mode-, kleding- en textielsector. Samen willen zij er voor zorgen dat de geleidelijke hervatting van bedrijfsvoering na de COVID-19 pandemie geen terugval betekent naar het 'oude normaal', maar een verdere stap in de richting van een duurzamere mode-, kleding- en textielsector is, die klaar is voor de toekomst.
 
Bon Ton Toys, opgericht in 1933, is producent van premium knuffels en kids accessoires voor onder andere World Wide Fund for Nature (WWF), Picca Loulou, Woezel en Pip en de wereldberoemde Nijntje. Bon Ton Toys staat voor duurzaamheid en een betere toekomstige wereld voor onze kleintjes, daarmee is het merk blij deze brief te ondertekenen.
 
Net als meerdere sectoren is ook de mode-, kleding en textielsector zwaar getroffen door de COVID-19 pandemie, maar juist nu lockdowns wereldwijd beginnen te versoepelen en textielfaciliteiten weer open gaan, ziet Bon Ton Toys samen met andere prominente spelers uit de industrie een kans zich gezamenlijk in te zetten voor een snellere transformatie van de wereldwijde sector en deze beter en duurzamer heropbouwen.
 
Door middel van de open brief roepen Bon Ton Toys en andere grote internationale ketens andere partijen binnen de mode-, kleding en textielsector op om zeven maatregelen te handhaven, variërend van het herzien van bedrijfsmodellen tot het verbeteren van banden met leveranciers en het zorgen voor meer transparantie in de algehele keten. Via deze weg kan de heropbouw van de algehele mode-, kleding- en textielsector na de gevolgen van de COVID-19 pandemie het kantelpunt zijn van een nieuwe fase: een nieuw en duurzaam tijdperk voor de wereldwijde sector.