PLUS heeft ambitie voor biologisch assortiment

20-04-2021 (11:49) - Sustainable

PLUS heeft de ambitie om de komende drie jaar de omzet en groei van het biologische huismerk te verdubbelen met meer dan 50%. Om deze ambitie te realiseren introduceert PLUS het nieuwe huismerk Biologisch PLUS en breidt daarnaast het assortiment biologisch fors uit.

Uit recent GfK onderzoek blijkt dat consumenten het afgelopen jaar vaker biologische producten zijn gaan kopen. GfK meldt dat de aankoopfrequentie met 7% is gestegen. Een verklaring hiervoor is de gestegen positieve houding van consumenten over biologische producten. 61% van de consumenten die biologisch koopt, vindt dat biologische producten met meer zorg worden gemaakt. 95,6% van de huishoudens kocht het afgelopen jaar wel eens biologisch, in 2019 was dit 95,1%.

BIO+ assortiment
Naast de ambities met het nieuwe huismerk Biologisch PLUS wordt ook het volledige assortiment van het merk BIO+ vernieuwd. De verpakkingen zijn voorzien van een nieuwe, eigentijdse verpakking waarop het product centraal staat. Klanten herkennen alle biologische producten in de winkel bovendien door extra communicatie bij het schap.