Tony's Chocolonely maakt standpunt duidelijk in eerste Brand Film

Tony's Chocolonely maakt standpunt duidelijk in eerste Brand Film

16-09-2020 (16:25) - Sustainable

Tony’s Chocolonely, het impactbedrijf met als missie alle chocolade 100% slaafvrij te maken, heeft zijn eerste brand video gelanceerd om mensen bewust te maken van hun strijd tegen systematische ongelijkheid en uitbuiting in de chocolade-industrie.
 
De video brengt het concept van fair versus unfair tot leven in een dynamische wereld van kleur en popcultuur, met een manifest verteld door Idris Elba (acteur, onder meer bekend van de serie ‘Luther’ en de film ‘Mandela: Long Walk to Freedom’). De film is geregisseerd door videoclipregisseur Helmi en de illustraties zijn gemaakt door de Nederlandse visual artist Brian Elstak.
 
Marketing Magic Maker (Tony’s titel voor de CMO van het merk) Thecla Schaeffer: “Onze nieuwe brand video maakt ons standpunt over de problemen in de cacaoindustrie duidelijk, op een emotionele en wereldwijd aansprekende manier. We hebben een serieuze missie die we met zoveel mogelijk mensen willen delen, en we
zijn altijd op zoek naar creatieve manieren om die boodschap over te brengen.”
 
De film legt de missie van Tony’s uit, door de rechtvaardigheid die we in de Westerse cultuur vaak voor lief nemen, naast de ongelijkheid in de West-Afrikaanse cacaoketens te plaatsen, waar meer dan twee miljoen gevallen van illegale kinderarbeid en tenminste 30.000 mensen slachtoffer van moderne slavernij zijn. Een schokkend aantal dat de afgelopen twee decennia vrijwel onveranderd is gebleven, sterker nog, is toegenomen. Een aantal dat bovendien het belang van Tony’s missie om chocolade 100% slaafvrij te maken, des te meer onderstreept.
 
“Als Engelsman met een Ghanese moeder en een vader uit Sierra Leone, ben ik me maar al te zeer bewust van de schokkende ongelijkheid tussen het Westen en Afrika,” zegt verteller Idris Elba, die zelf actief is als ambassadeur voor het Internationaal Fonds voor Landbouwontwikkeling van de Verenigde Naties. “Het is een eer voor mij om de stem te zijn voor Tony’s sterke manifesto tegen uitbuiting. Ik zie deze samenwerking als een eerste stap om in de toekomst samen nog meer impact te maken.”
 
De video eindigt met een levendig beeld waarbij de hele cast samenkomt: een metafoor voor de energie, de dynamiek, de kansen en het potentieel in Afrika. Chocolade kan een sterke drijvende kracht zijn voor verandering, en elke chocoladeliefhebber kan deel uitmaken van de oplossing door bewuste keuzes te
maken. De boodschap is duidelijk. De uitnodiging staat. It’s time to raise the bar! Alle chocolade zou gemaakt moeten worden zonder moderne slavernij en illegale kinderarbeid.
 
Meedoen met Tony’s missie? Teken hier petitie.
 

credits

Video Credits:
Regisseur: Helmi
Hoofd fotografie: Deepa Keshvala
Voice-over: Idris Elba
Illustraties: Brian Elstak
Creatief bureau: Herc https://herc.agency/
Productie: Division (Parijs) https://www.division.global
Photo Credits:
Tony’s Chocolonely