Channel Factory opent kantoor in Nederland

09-02-2021 (10:14) - Tech

Het technologie- en dataplatform Channel Factory, dat over een YouTube Measurement Program (YTMP)-licentie beschikt, maakt vandaag bekend in Amsterdam een nieuw kantoor te hebben geopend. Met een omzet van meer dan $100 miljoen in 2020 is Channel Factory een van de meest succesvolle bedrijven in brandsafety- en brandsuitability-oplossingen voor YouTube en binnenkort ook voor Google en TikTok.
 
Brandsafe
Brandsafe en brandsuitable adverteren staan momenteel volop in de belangstelling. Dat komt mede door het toenemende aantal video’s en artikelen waar merken niet mee geassocieerd willen worden. Channel Factory is door zijn YTMP-licentie een van de zeven bedrijven wereldwijd die kunnen garanderen dat merken via hun pre-bidplatform honderd procent brandsafe en brandsuitable op YouTube kunnen adverteren. Door de licentie is het bedrijf in staat om de application programming interface (API) van YouTube ten alle tijden uit te lezen, waardoor Channel Factory precies weet wat de content en context is van de 500 miljoen video’s die per minuut op YouTube worden geüpload.
 
Uitbreiding naar de Benelux
Naast het opbouwen van nieuwe partnerships met lokale adverteerders en mediabureaus zal het Amsterdamse kantoor een strategische rol spelen in de samenwerking met bestaande Channel Factory-klanten die ook in Nederland actief zijn. Nick Beentjes is aangesteld als Managing Director voor de Benelux, eerder was Beentjes Investment Director bij Group M. Daarvoor bekleedde hij meerdere functies in de (online) advertentiemarkt, onder meer bij DPG Media.