eMense breidt uit naar Scandinavië

07-11-2017 (17:43) - Tech

eMense, lokaal marktleider op het gebied van esports activaties en gaming media, breidt vanaf heden haar activiteiten uit naar Scandinavië. De toevoeging van gameplatform IGN Nordics aan haar mediaportfolio is daarbij het eerste wapenfeit in deze internationale groei. 


Logische stap

‘De uitbreiding van eMense in Scandinavië is voor ons een logische stap’, aldus Managing Director Niels Roodenburg. ‘Gaming en esports zijn daar erg populair en met IGN Nordics kunnen wij content aanbieden die enerzijds lokaal, maar anderzijds grensoverschrijdend is binnen Scandinavië. Naast deze oplossing voor internationale adverteerders gaan we tegelijkertijd in gesprek met lokale merken die op zoek zijn naar brand engagement binnen deze doelgroep. De Scandinavische cultuur en werkethiek sluiten daarbij goed aan bij de onze.’ eMense is geen vreemde in dit territorium: in het verleden verzorgden zij er al technische ondersteuning voor diverse lokale gaming en esports concepten.
 

2 miljoen fans

eMense bracht afgelopen jaar duizenden gamers samen in de Amsterdam Arena voor het ESL Benelux Championship, en op 18 en 19 november worden de winter-finales tijdens Bright Day gehouden. eMense produceerde ook in opdracht van Ziggo de eBattles tussen voetbalclubs alsmede de huidige zeer populaire Ziggo eBattle F1. Momenteel wordt ook hard gewerkt aan de esports integratie binnen meerdere vestigingen van MediaMarkt onder de naam ESL Play. Met de groei van haar online platforms IGN Benelux, Androidworld en ESL Benelux, bereikt eMense inmiddels ruim twee miljoen fans per maand in de Benelux. Daar komen nu ruim een miljoen fans in Scandinavië bij. Niels Roodenburg: ‘Wij zijn ontzettend enthousiast om deze nieuwe uitdaging aan te gaan. Wij hebben het afgelopen jaar een aantal sterke cases neergezet in de Benelux en kijken ernaar uit om onze learnings in Scandinavië toe te passen.’