Gaming merk Predator hoofdsponsor eLeague

23-08-2021 (13:27) - Tech

Het tweede seizoen van de esports competitie van de Keuken Kampioen Divisie vangt aan onder een nieuwe naam, de Predator eLeague. Voor het tweede seizoen op rij verbindt Acer zich met haar gaming merk Predator als hoofdsponsor aan de esports competitie.
 
De Predator eLeague wordt georganiseerd in samenwerking met Gamers First en vindt over een heel seizoen plaats, startende op 23 september 2021. Net als bij de reguliere voetbalcompetitie, bestaat de esports competitie uit vier periodes waarin de Keuken Kampioen Divisie clubs - vertegenwoordigd door fans - het tegen elkaar opnemen in de populaire auto voetbal racegame Rocket League. Afgelopen seizoen kroonde Excelsior Rotterdam zich tot kampioen van de esports competitie en pakten Go Ahead Eagles en SC Cambuur respectievelijk één en drie periodetitels.
 
Sterre Swank, Marketing Manager van Acer geeft aan op een mooi eerste seizoen terug te kijken: ‘Het enthousiasme en de loyaliteit van de spelers en kijkers was bijzonder. Onze wens om mede door deze competitie esports en de reguliere sport meer te integreren heeft goed uitgepakt. De clubs pakten de competitie goed op en dat we dit jaar extra clubs mogen verwelkomen geeft alleen maar aan dat esports echt een serieus onderdeel is geworden van de huidige sportwereld. En wij blijven onze passie voor gaming-technologie met Predator op deze manier graag delen met de fans.’
 
Voorafgaand aan elke periode vindt een clubkwalificatietoernooi plaats, waarvoor fans zich kunnen inschrijven en kans maken om voor hun favoriete Keuken Kampioen divisie-club uit te komen in de competitie. Vanaf vandaag kunnen fans in teams zich inschrijven voor de kwalificaties van de 1e periode via www.keukenkampioendivisie.nl/esports. De Predator eLeague wordt vanaf 23 september aanstaande elke donderdag live uitgezonden door Inside Esports op het YouTube-kanaal van de Keuken Kampioen Divisie, het Twitch-kanaal van Inside Esports en ESPN Extra.