Instagram gewild platform gebruikers en merken

24-07-2018 (14:33) - Tech

Instagram heeft nu meer dan een miljard gebruikers, en er komen er elke dag weer meer bij. Het bedrijf is pas acht jaar oud, maar weet door innovatie steeds weer te groeien. Zo is de wereldwijde advertentiemarkt op social media tussen Facebook en Instagram nu voor iets minder dan de helft in handen van Instagram.


Uit onderzoek van Socialbakers blijkt dat adverteerders Instagram vooral prettig vinden omdat de betrokkenheid van gebruikers en de interactie met het platform relatief groot is. Dat komt ondermeer door het nieuwe algoritme dat nu wordt gebruikt, waardoor het overzicht niet meer chronologisch is. Dat betekent dat gebruikers nu veel sneller updates zien van vrienden dan voorheen. Volgens Social Bakers worden merken óók vaker gezien nu, met een toename van 105 procent.

 

meer tijd

Gebruikers brengen gemiddeld ook meer tijd door op het platform. Onder de leeftijd van vijfentwintig gemiddeld zo'n 32 minuten per dag, en ten opzichte van de tijd die op facebook wordt doorgebracht is dat getal aan het stijgen. Het visuele aspect van Instagram helpt ook mee. Mensen gaan sneller en makkelijker de interactie aan met beeld dan met tekst. 

 

creatief

Omdat Instagram steeds weer iets nieuws verzint, stimuleert het de creativiteit van gebruikers. Instagram stories worden veelvuldig gebruikt, en het nieuwe IGTV, waarmee gebruikers langere filmpjes kunnen delen, lijkt ook een succes.

 

 

succesverhaal

De branches die het best gebruik maken van de mogelijkheden zijn de mode-branche, cosmetica en e-commerce. De succesvolste is Victoria's Secret, door een handig gebruik van influencers, een duidelijke stijl en branded hashtags. Met bijna zestig miljoen volgers en honderdvijftien miljoen interacties tussen januari en mei is het bedrijf met recht succesvol te noemen op dit medium.
 

 


socialbakers.com