Kinder lanceert platform voor betrouwbare goede doelen: de Charity Zone

26-03-2020 (09:48) - Tech

Tech-for-good startup Kinder heeft een nieuw online onderzoeks- en donatieplatform gelanceerd: de Charity Zone. Het platform is gericht op het promoten van transparante goede doelen en het laten groeien van de particuliere donaties in de liefdadigheidssector. 
 
De Amsterdamse startup onderzocht in samenwerking met Impact Centre Erasmus meer dan 2000  internationale organisaties op basis van transparantie, verantwoording en operationele competentie. De goedgekeurde organisaties krijgen vervolgens toegang tot innovatieve donatie tools, kunnen objectief onderzoek raadplegen en advies op maat ontvangen over hoe ze hun fondsenwerving effectiever kunnen maken.
 
Via de Charity Zone kunnen goede doelen hun privédonaties laten groeien door tools te gebruiken zoals de Kinder Widget, een widget die in elk online artikel kan worden geïntegreerd. De widget koppelt online artikelen die een bepaald probleem bespreken met een selectie van goedgekeurde organisaties die binnen hetzelfde doelgebied opereren, waardoor de lezer in staat wordt gesteld te doneren aan invloedrijke organisaties die verbonden zijn met de doelen waarover ze lezen.
 
Internationale organisaties zoals Cordaid en Movement on The Ground hebben zich al aangesloten, laat het bedrijf weten.