Kledinggigant H&M gaat in tech

05-06-2018 (13:56) - Tech

Vandaag toont H&M twee nieuwe technologische toepassingen tijdens de Stockholm Fashion Tech Talks, een conferentie met als onderwerp de digitalisering van de modewereld. In samenwerking met Google heeft H&M een voice app ontwikkeld voor H&M Home. Daarnaast heeft het met eigen merk Monki in samenwerking met HoloMe een Augmented Reality toepassing ontwikkeld. 


Elin Frendberg, H&M group Business Development: "At H&M group we constantly work on innovations that create extraordinary customer experiences. The fashion industry is changing fast and technology is more important than ever as an enabler in adapting to an ever-changing society." 

 

home stylist

H&M heeft de H&M Home Stylist ontwikkeld samen met Google Assistant. De applicatie verzint persoonlijke stylingtips en maakt moodboards voor alle kamers van je huis, gewoon door het te vragen via je telefoon. En het zal geen robotstem zijn die je hoort, een warme, menselijke stem zal je te woord staan zegt H&M. De toeassing wordt op dit moment getest met feedback van consumenten. 

 

hologram by H&M

Monki and HoloMe hebben samengewerkt om HD holograms te maken die met Augmented Reality tot leven worden gebracht. Beelden van outfits van Monki kunnen straks met behulp van een smartphone worden aangepast met allerlei digitale effecten, waardoor consumenten de stof goed kunnen zien en details beter kunnen bekijken.


Elin Frendberg: "The two cases we are announcing and testing are illustrations of cutting edge technology in our field. We are really excited and proud to soon release our first voice stylist for H&M Home and to be able to explore a world with a unique Hologram/Augmented Reality experience for the Monki customer."