LiveChat Service en Tripolis maken chatten in e-mails mogelijk

LiveChat Service en Tripolis maken chatten in e-mails mogelijk

25-06-2018 (12:15) - Tech

LiveChat Service heeft als ambitie livechat op zoveel mogelijk manieren aan te bieden. De eerder dit jaar geïntroduceerde ‘Chatbanners’ maken het al mogelijk om direct vanuit banners te chatten. ‘ChatInMail’, ontwikkeld in samenwerking met Tripolis, biedt nu een zelfde soort toepassing voor e-mail.


Tripolis ontwikkelt al sinds 1999 technische oplossingen op het gebied van e-mailmarketing, mobile marketing en social marketing. Het Amsterdamse bedrijf ziet net als LiveChat Service de meerwaarde van direct persoonlijk contact ongeacht het kanaal.

 

Jeroen Beltman Chief Commercial Officer bij het Rotterdamse LiveChat Service:  “Ik voorspel dat over 5 jaar klantcontact in de vorm van 1-op-1 conversaties de dominante manier van communiceren is geworden. Chat is daarvoor de belangrijkste driver. Mede mogelijk gemaakt door de ontwikkelingen in de markt met smartphones en snel mobiel internet. Consumenten willen geen formulier meer invullen, mail sturen of lang in de wacht staan als ze een bedrijf bellen.”


ChatInMail 

Het innovatieve ChatInMail maakt het voor de consument en zakelijke gebruiker mogelijk om direct contact op te nemen met de afzender. Voordeel is dat een bedrijf direct leads kan kwalificeren en kan converteren vanuit de mailing. Getrainde chatoperators beantwoorden vragen die lezers van de mail hebben, er hoeft niet op antwoord van de afzender te worden gewacht.