LiveChat Service presenteert Retargeting by textmining

LiveChat Service presenteert Retargeting by textmining

29-01-2018 (14:38) - Tech

LiveChat Service kondigt een nieuwe ontwikkeling aan: Retargeting by textmining. Retargeting by textmining is een nieuwe manier om consumenten advertenties te tonen op basis van de informatie die ze hebben gegeven in een chatgesprek. Met een database van meer dan honderden duizenden chats, heeft LiveChat Service de mogelijkheid om chat gebruikers zeer specifieke en actuele advertenties te tonen. 


Retargeting by textmining is betrouwbaarder dan online klikgedrag, omdat het gebruik maakt van geschreven informatie van de klant. Nick Blom oprichter en CEO van LiveChat Service: “Targeting op basis van online klikgedrag is minder accuraat, omdat consumenten een verkeerde link aangeklikt kunnen hebben of niet serieus overwogen het product te kopen.” LiveChat Service heeft in bijna drie jaar tijd een zeer grote chat database opgebouwd die vol zit met specifieke klantinformatie. Retargeting by textmining is een innovatieve manier om nieuwe klantinformatie op een goede manier te gaan gebruiken."


Maar hoe werkt het?
Nick Blom: “Een klant start een chat met bijvoorbeeld een leasemaatschappij, en vraagt om informatie over een Mercedes Vito met 40.000 km. Uit de chat worden keywords gehaald en samengevoegd tot een label; label ‘Mercedes Vito 40.000 km. Dit label is vervolgens gekoppeld aan een specifieke advertentie, waardoor klanten persoonlijke advertenties te zien krijgen met meer relevantie. Een nadeel van online klikgedrag is dat potentiële klanten wellicht een groot aantal auto’s met verschillende hoeveelheid kilometers hebben bekeken. Hierdoor is er een kleine kans dat de advertentie precies de Mercedes Vito met 40.000 km laat zien. Met Retargeting by textmining is deze zekerheid er wel."


Of mensen een bepaalde link aanklikken of het zeggen in een chatgesprek, lijkt een klein verschil. Toch meten bedrijven daadwerkelijk wat anders. Mensen klikken namelijk op een groot aantal links, terwijl ze in een chatgesprek alleen datgene aangeven wat ze echt willen.