Log-level-data van SpotX voorspellen beste programmatic deals

13-12-2017 (15:18) - Tech

Video ad server-platform SpotX lanceert zijn Log-level-data-programma en wil hiermee voor een doorbraak bewerkstelligen in programmatic advertising.


Het programma maakt onbewerkte data van individuele biedingen inzichtelijk waardoor het nu mogelijk is om patronen in programmatic transacties te ontdekken. Op basis van deze inzichten kunnen SpotX en zijn klanten voorspellen wat waardevolle programmatic deals zijn en daar hun strategie op aanpassen. In de testfase met RTL Nederland laten de Log-level-data-analyses directe mogelijkheden zien tot een omzetstijging van 30%.

Log-level-data

Nog niet eerder heeft een video ad server-platform alle onbewerkte data van de aangeboden reclamevoorraad, de verkochte video-impressies en de daarbij behorende individuele biedingen toegankelijk gemaakt. Zo bevatten Log-level-data alle historische voorraad-, veilings- en biedingsdata. Deze data maken het mogelijk om het gedrag en de inkoopdynamiek van inkopers van media, zoals mediabureaus en adverteerders, inzichtelijk te maken. Deze informatie geeft publishers inzichten die zij slim kunnen gebruiken bij het verbeteren van hun yield management en commercieel beleid.


Dynamiek verandert

“De SpotX-Log-level-data zullen de dynamiek van veilingen veranderen. Dankzij deze dagelijkse inzichten kunnen we biedingen voorspellen en potentieel elk kwartaal gemiddeld 30% meer omzet behalen. We kijken ernaar uit om middels statistische analyse ook onze buyers te informeren over de te verwachten campagneresultaten, zodat we samen betere resultaten kunnen behalen,” aldus Remmert Oosterling, Manager Digital Trading, RTL Nederland. 


Transparantie essentieel

Elwin Gastelaars, Managing Director bij SpotX Benelux en Nordics: “Meer dan ooit zijn marketing- en mediabeslissingen datagedreven. En terecht. Succes behalen wordt makkelijker als je weet wat werkt en data zijn daarbij essentieel. Ik ben er trots op dat SpotX deze inzichten nu kan bieden aan uitgevers en adverteerders om zodoende bij te dragen aan een transparanter ecosysteem.”