Mijnwebwinkel laat gebruikers livechat inzetten

Mijnwebwinkel laat gebruikers livechat inzetten

26-06-2018 (11:58) - Tech

De ruim 42.000 webwinkeliers die zijn aangesloten bij Mijnwebwinkel kunnen nu heel makkelijk en tegen een gereduceerd tarief livechat inzetten. LiveChat Service biedt samen met het populairste e-commerce platform van Nederland een pilot.


Jeroen Beltman, Chief Commercial Officer bij het Rotterdamse LiveChat Service:’’Wij verzorgen nu al de LiveChat bij webwinkels als Girav, Profile Tyrecenter, TravelBird en Inktbestellen.be. Onze chatoperators zorgen niet alleen voor snelle antwoorden en informatie maar verzamelen ook gekwalificeerde sales leads. De omzet bij onze opdrachtgevers stijgt significant, gemiddeld behalen we 20-25% conversie uit de chats." 

 

persoonlijk maken

Onderzoek van Mijnwebwinkel toont aan dat het winkelen in een webshop vaak als onpersoonlijk wordt ervaren. Persoonlijk contact ontbreekt, vragen worden niet meteen beantwoord en informatie is vaak lastig te vinden of onduidelijk omschreven. Livechat wil hier uitkomst in bieden en is een laagdrempelige manier om met websitebezoekers in contact te komen, direct vragen te beantwoorden en drempels weg te nemen. Bovendien helpt wil livechat bezoekers beter converteren, leads verzamelen en inkomend telefoon- en mailverkeer verminderen.