Nederlands Appromoters succesvol in Azië

23-07-2018 (18:04) - Tech

De afgelopen zes maanden richtte het Amsterdamse app-marketingbureau Appromoters zich voor het eerst op de Aziatische markt. En met succes. Inmiddels is het aandeel van de totale bedrijfsactiviteiten in Azië gestegen naar 25%. Grootste afzetgebied blijft vooralsnog Amerika met een aandeel van 30% in de bedrijfsactiviteiten.


Door verder te focussen op de Aziatische markt wil Appromoters haar inkomsten vanuit de Azië-Pacific-regio voor het einde van het jaar met 60% te verhogen. 


"De meeste bedrijven hebben een duidelijke focus op het product zelf, terwijl wij ons bezig houden met het verkopen en de marketing van de app” , aldus Florian Rost van Tonningen, CEO van Appromoters. Het deel van de bevolking in Azië-Pacific dat een smartphone gebruikt is booming, met een verwachte toename van 135,8% tussen 2012 en 2018, tot een totaal van 1.366 miljard smartphone-gebruikers in 2018. Dus daar ligt voor ons een enorme kans.”


Succesvol zaken doen

De culturele kloof tussen Azië en Nederland is zo groot, dat het aanvankelijk lastig bleek te zijn voor Appromoters om deze markt te penetreren. Rost van Tonningen: “We merkten dat Aziatisch klanten het toch prettiger vinden om in hun eigen taal te communiceren. Dat is waarom we besloten hebben een professional met Japans en het Mandarijn in Amsterdam aan boord te halen. Nieuwkomer, senior accountmanager Ruonan Yang: "In de loop der jaren heb ik op werkvlak beide kanten van de twee zo van elkaar verschillende culturen ervaren. Hierdoor heb ik de juiste skills om deze kloof te overbruggen en maakt het Appromoters makkelijker zaken doen in Azië.”