Nieuw platform om data uit te wisselen voor uitgevers

20-09-2018 (15:58) - Tech

De strengere privacywet en de toenemende invloed van de online giganten waren voor Pebble Media, Produpress, IPM en videoadvertentieplatform SpotX aanleiding om een platform te ontwikkelen dat lokale uitgevers de mogelijkheid geeft om onderling data uit te wisselen. 


Het platform, dat DaviD heet, biedt adverteerders en reclameregieën toegang tot lokale en kwalitatieve dataprofielen van de consument. Dataprofielen die ze in staat moeten stellen om zo gericht mogelijk korte gepersonaliseerde reclamespotjes via online media aan de consument te tonen. 

 

in actie

Initiatiefnemer Koen van Rhijn, CEO bij Pebble Media: “Lokale uitgevers hebben het al moeilijk genoeg door de uitdagingen van de General Data Protection Regulation (GDPR). En nu de strijd om videoadvertentiebudgetten ook steeds feller werd, moesten we wel in actie komen. Met DaviD bieden wij adverteerders de mogelijkheid om, transparanter en op schaal, kwalitatieve reclameruimte gericht op specifieke doelgroepen aan te kopen uit een groot, onverdeeld aanbod. En via de GDPR-compliant-technologie van SpotX kunnen adverteerders de gepersonaliseerde commercials tonen aan de consument. Ik ben er trots op dat dit lokale initiatief ons onafhankelijk maakt van de online giganten als Facebook en Google.”

 

gericht

Marco Ruivenkamp, Managing Director SpotX Benelux: “Consumenten willen gepersonaliseerde advertenties zien waar ze echt iets aan hebben. Maar om dat te realiseren en tegelijkertijd hun privacy niet uit het oog te verliezen is veel data nodig. Door onze technologie is DaviD klaar om, over alle mediadragers heen, passende reclamefilmpjes te tonen die zijn afgestemd op het gedrag en profiel van de kijker conform de richtlijnen van de GDPR. DaviD kan zo alle generaties bereiken met relevante, online videoreclame.”