Nieuwe MijnKPN-app samen met klanten ontwikkeld

Nieuwe MijnKPN-app samen met klanten ontwikkeld

29-10-2018 (13:44) - Tech

KPN lanceert het volledig vernieuwde MijnKPN. De app en website zijn vernieuwd door KPN’s in-house app-team. Dit team heeft het selfservicekanaal van KPN een complete make-over gegeven. De aanpak van dit herontwerp was bijzonder; KPN riep de hulp in van meer dan 1.000 klanten, journalisten en tech-experts.


Bij aanvang besloot KPN het proces op een andere manier aan te vliegen dan eerdere projecten, door in het beginstadium feedback van gebruikers in het proces mee te nemen. Het app-team heeft klanten, collega’s en journalisten tijdens het ontwikkelproces mee laten denken én testen om de app zo optimaal mogelijk te maken. De gesloten testversie (bèta) ging live met ruim 200 klanten en collega’s. Hierna is de testversie opengesteld om zo meer gevarieerde feedback te ontvangen. Ook is de input van eigen collega’s erg belangrijk geweest. Via een interactieve roadshow heeft KPN ruim 1.000 collega’s kennis laten maken met de nieuwe MijnKPN. Daarnaast heeft een Tweakers-testpanel via het Tweakers Forum de nieuwe MijnKPN voor een periode van 2 maanden getest. 


De open testversie is steeds verder opgeschaald door klanten de keuze te geven tussen de nieuwe en huidige app. Op het hoogtepunt waren er meer dan 1.000 reacties op een dag.


best-in-class selfservicekanaal

“MijnKPN heeft als missie klanten te helpen om alles uit hun KPN-producten te halen”, aldus Paul van Arendonk, Marketing Manager Apps & Selfcare. “Met MijnKPN bieden we klanten een best-in-class selfservicekanaal. Dit doen we door de MijnKPN app en website volledig toe te spitsen op de persoonlijke behoefte van de klant. Door klanten te betrekken bij de ontwikkeling krijgen we waardevolle feedback van de eindgebruiker die we direct kunnen implementeren.”


doorontwikkeling

De komende tijd worden app en website verder doorontwikkeld. Met name de app wordt nog verder uitgebreid, waaronder een geheel vernieuwde chatfunctie. Hiermee kan de klant direct vanuit de app contact leggen met de klantenservice. Ook wordt het mogelijk om via de app bestellingen te volgen. Deze optimalisatie bieden de klant zowel via app als website precies dezelfde handelingen om uit te voeren. Zo heeft de klant complete controle over zijn producten, via elk gewenst kanaal.