Testbirds gaat digitale gastervaring Landal monitoren

12-12-2017 (08:58) - Tech

Dit jaar werd Landal Greenparks verkozen tot Klantvriendelijkste Leisure Bedrijf. Om die service te waarborgen heeft het bedrijf Testbirds ingeschakeld. De testspecialist gaat zich bezighouden met het verbeteren van de kwaliteit van de digitale gastervaring. 

flinke klus

“Om de goede kwaliteit van ons platform te waarborgen, moest onze testcapaciteit omhoog. Een leidende vraag hierin was: wat vinden onze eindgebruikers van ons platform?”, ligt Lieve Swinnen, Manager e-Business bij Landal toe. Testbirds biedt het bedrijf testoplossingen voor onder andere apps en website. Daarbij maakt het bijvoorbeeld gebruik van een load- en performancetest. Een behoorlijke klus, zeker omdat alles op korte termijn moest gebeuren. 

functionaliteit

En niet zonder resultaat. De uitkomsten van de testen hielpen Landal om fouten te voorkomen in hun e-commerceplatform en nieuwe features te toetsen bij hun doelgroep. Remco Vink, Manager Functioneel Beheer bij Landal: ‘We testten een nieuwe functionaliteit op gebruiksvriendelijkheid en de uitkomst leidde ertoe dat we terug gingen naar de tekentafel. Nu er een nieuwe versie van de functionaliteit is, laten we de usability ervan opnieuw testen met dezelfde use cases. Het geeft vertrouwen dat de nieuwe functionaliteit die we opleveren ook echt gaat werken voor onze gasten.’