Unless bouwt aan inlevingsvermogen voor websites

29-10-2019 (15:58) - Tech

Unless, een personalisatieplatform voor websites, heeft een nieuwe toepassing geïntroduceerd waarmee websites beter het empathisch vermogen van mensen kunnen nabootsen. Organisaties kunnen zo voorspellen hoe websitebezoekers zich gaan gedragen. De nieuwe toepassing wordt gebruikt om websites in hoge mate te personaliseren.
 
De nieuwe feature voorspelt voor iedere bezoeker van een website de aandachtsspanne, de verwachte activiteit en de kans dat een bezoeker later terugkomt. Sander Nagtegaal, CEO van Unless legt uit: 'Het is te vergelijken met een verkoper die het gedrag van de persoon tegenover hem observeert en vervolgens zijn strategie aanpast. Iemand die steeds op zijn horloge of telefoon kijkt, heeft een lage aandachtsspanne. Het verkooppraatje moet dan kort en direct zijn. Dit geldt ook voor een website: je kunt bij een lage aandachtsspanne details weglaten en sneller een aanbieding doen.'
 
De voorspellingen worden gedaan door het gedrag van nieuwe bezoekers te vergelijken met eerdere bezoeken. Dit levert een patroon op dat het gedrag van nieuwe bezoekers voorspelt. Unless is opgericht in 2016 in Amsterdam en wordt op meer dan 7000 websites toegepast. 
 
Foto: Sander Nagtegaal