Watermelon lanceert eerste versie revolutionair chatbot-platform

23-01-2018 (09:25) - Tech

Het Nederlandse Watermelon richt zich op laagdrempelige chatbot-toegang voor het bedrijfsleven. Met succes: sinds de officiële livegang van het nieuwe product in december 2017 heeft Watermelon zestig nieuwe klanten verwelkomd, waaronder Randstad Nederland, Timing Uitzendbureau, het UWV en Alphabet Lease alsmede telecomaanbieders, verzekeringsmaatschappijen en sportscholen.


In vijf minuten een chatbot

Het laten ontwikkelen van een chatbot kan snel enkele tienduizenden euro’s kosten. Watermelon biedt als eerste een laagdrempelige toegang tot haar chatbot-platform en biedt haar technologie aan als software-as-a-service (SaaS). Voor een vast bedrag per maand maakt Watermelon het mogelijk om binnen vijf minuten een chatbot actief te krijgen op verschillende online berichtendiensten, zoals Facebook Messenger, Twitter en Telegram. Daarnaast is er mogelijkheid om gratis een chatapplicatie aan de eigen site toe te voegen. Deze applicatie  - LiveChat genaamd - kan ook uitgerust worden met een chatbot. Watermelon’s LiveChat wordt inmiddels gebruikt door 650 bedrijven.