Bureau Basket komt met location based advertising voor activaties

Bureau Basket komt met location based advertising voor activaties

27-05-2019 (14:40) - Toeleveranciers

Hoe genereer je meer sales uit samplingcampagnes, hoe verrijk je activaties met data en hoe converteer je eventbezoekers tot shoppers? Bureau Basket brengt nu in samenwerking met AdReal, een nieuwe oplossing. Location Based In-App Advertising is daarbij het sleutelwoord.
 
Door signalen van mobiele telefoons op vooraf bepaalde locaties op te vangen, kun je mensen achteraf benaderen met gerichte in-app advertenties, coupons en acties. Zo is het mogelijk om iedereen die écht bij een samplingactie, roadshow, festival of winkel komt een specifieke advertentie of aanbieding te tonen. Zowel real-time als achteraf. Ook zijn er gedetailleerde dataprofielen te maken door locaties te combineren; supermarktbezoekers die óók vaak in een sportschool komen zijn op zoek naar andere producten dan shoppers die regelmatig in een snackbar worden getraceerd. Op praktisch alle apps met een locatievoorziening kan worden geadverteerd, zoals Buienradar, RTL Nieuws, Autoscout24, de Volkskrant, NOS en meer. Ook kunnen er video’s worden uitgeleverd in Uitzending Gemist, RTL XL en de video content van TMG. 
 

techniek

AdReal en Bureau Basket volgen iedere dag 9.000.000 telefoons (ID’s) in Nederland en vangen verschillende signalen die een telefoon afgeeft op (telefoonmasten, satelliet, bluetooth en wifi). Dit wordt samengebracht in een integraal systeem. Zo is van alle opgevangen telefoons te vertellen waar ze zijn geweest, waar ze naar toe gaan en welke apps worden gebruikt. Uit die bewegingen en door het appgebruik worden relevante data als geslacht, leeftijdscategorie, welstandsklasse en koopgedrag verzameld. Op basis daarvan zijn voor vooraf bepaalde doelgroepen een advertentie-uiting op de mobiele telefoon of tablet tonen. Dat kan real-time, maar de opgevangen telefoon ID’s worden ook bewaard. Vervolgens kan de advertentie verschijnen op het moment dat dit voor de adverteerder het juiste moment is. Het is "programmatic buying in de meest pure vorm".