Combi folder en out of home verhoogt aandacht in winkelschap

28-01-2019 (09:42) - Toeleveranciers

Uit eerder onderzoek van folderverspreider Spotta bleek de folder de tv-reclame te versterken. Nieuw onderzoek toont aan dat de folder ook goed samengaat met out of home. Als je een folderverspreiding toevoegt voorafgaand aan je out of home campagne, verhoogt de aandachtswaarde en persoonlijke relevantie en valt het product 28,3% meer op in het winkelschap. De folder krijgt hiermee een steeds prominentere plek in de media mix.
 

De consument vindt het product persoonlijk relevanter als hij de reclame-uiting in de folder en op out of home heeft gezien. De toevoeging van een folder aan de out of home campagne zorgt ervoor dat het product in het winkelschap 21,5% sneller opvalt bij de consument dan bij alleen een out of home campagne. Het effect is nog sterker bij de volgorde van de folder gevolgd door de out of home. Deze volgorde verhoogt de stopping power van het product in de winkel met maar liefst 28,3%.
 

“Dat de gecombineerde inzet van out of home en de folder een versterkend effect heeft is een waardevolle insight om te delen met onze adverteerders. Daar waar out of home de doelgroep buitenshuis bereikt en in de media mix zorgt voor een breinpositie, bereikt de folder mensen thuis en geven ze net dat ene zetje om het product mee te nemen op het boodschappenlijstje. Of om het product nét iets sneller op te merken in het schap,” aldus Marja Gorter, Insights Manager bij Kinetic.