Coronavirus populair thema voor promotieartikelen van bedrijven

17-02-2021 (16:06) - Toeleveranciers

Al sinds jaar en dag laten bedrijven objecten bedrukken om weg te geven als promotieartikelen. We kennen allemaal wel de bedrukte pennen en aanstekers, evenals de kalenders en de sleutelkoorden. Lang niet altijd voorzien die artikelen in een behoefte bij de ontvanger, met als gevolg dat het promotieartikel vrij snel in de prullenbak kan verdwijnen. Momenteel zorgen de coronamaatregelen voor verschillende nieuwe behoeftes, en bedrijven maken handig gebruik van. We noemen een aantal promotieartikelen die momenteel populair zijn bij bedrijven rondom het thema coronavirus.
 

Stoffen mondkapjes

Het meest voor de hand liggend zijn natuurlijk de stoffen mondkapjes. Iedereen die een stap buiten de deur om bijvoorbeeld naar een supermarkt te gaan of het openbaar vervoer te nemen heeft deze wel nodig, en het liefst meerdere. Je mag ze immers maar één keer gebruiken, voordat ze de was in moeten. Weinig mensen laten echter elke dag de wasmachine draaien voor mondkapjes, dus heeft men graag een voorraadje mondkapjes. Bedrijven spelen hier handig op in. Zij laten mondkapjes bedrukken met hun bedrijfslogo. Hiermee maakt de drager in het openbaar reclame voor het bedrijf in kwestie, dus dat is goed bedacht.
 

Bandanas

Sommige bedrijven kiezen ervoor om het thema corona en het thema winter te verbinden. Zij laten in plaats van stoffen mondkapjes bandanas bedrukken met hun bedrijfslogo. Deze nekwarmers kunnen over de mond en de neus getrokken worden en zo tegelijkertijd als mondkapje en beschermer tegen de kou fungeren. De aanwezig van het bedrijfslogo is dan vaak wel wat subtieler.
 

Desinfectiegel

Ook de behoefte aan desinfectiegel is momenteel behoorlijk groot. Veel mensen vinden echter dat veel
verkopende partijen er te veel geld voor vragen en kopen het daarom niet. Als bedrijf dat promotie wil maken, kan daar handig op ingespeeld worden. Het is namelijk mogelijk om flesjes desinfectiegel te laten voorzien van een label met het bedrijfslogo. Consumenten nemen dit promotieartikel met genoeg in ontvangst, omdat men graag zo’n flesje wil om onderweg te de handen te kunnen ontsmetten. Men raakt immers de hele dag door oppervlakken aan die ook door veel andere mensen aangeraakt worden.
 
 

No touch key

Wat zeldzamer, maar wel bijzonder en erg praktisch is de ‘no touch key’ die door sommige aanbieders van promotieartikelen wordt aangeboden. Hiermee kan de gebruiker deurklinken bedienen en pincodes intoetsen zonder zelf een oppervlak te hoeven aanraken. De no touch key is in feit een soort haak die aan de sleutelbos bevestigd kan worden. Uiteraard worden ook deze van het bedrijfslogo voorzien.
Dat is dus handig bekeken. Inspelen op actuele zaken met promotieartikelen, zeker zo’n voorname zaak als het coronavirus, kan tot een succesvolle marketingcampagne leiden voor bedrijven. Ondertussen worden ook nog eens consumenten blij gemaakt met een gratis object dat van pas komt.