Een beursstand is net een winkel

Een beursstand is net een winkel

22-12-2017 (09:29) - Toeleveranciers

Sanoma en RAI Amsterdam hebben onderzoek gedaan naar het kijkgedrag en de emoties van bezoekers op de vt wonen&design beurs (3 - 8 oktober 2017). In dit onderzoek, uitgevoerd door Validators, werden de nieuwste technieken ingezet om het gedrag op onbewuste wijze te registeren.


Deelnemers liepen met een eyetrackingbril op en een huidgeleidingssensor om de vinger over de beurs. Een van de meest opvallende conclusies is dat het vooral de producten an sich zijn die de eventbezoeker bewegen en raken.


eventbeleving

Met de opzet van dit onderzoek is in kaart gebracht wat de aandacht trekt, in hoeverre iemand geraakt wordt door hetgeen men ziet en wat dit met de eventbeleving doet. Hierdoor is het mogelijk om emoties te koppelen aan wat de bezoeker ziet. De eyetrackingresultaten laten zien dat de eventbezoeker zowel binnen als buiten de stand vooral kijkt naar producten. De bezoeker bepaalt of de producten bij hem of haar passen en neemt dan het besluit de stand wel of niet te bezoeken. Het etaleren van inspirerende en aansprekende producten is dus essentieel voordat tot de volgende stap kan worden overgegaan: het informeren van bezoekers.