Eventbrite tekent De Vrienden van Amstel LIVE! van HEINEKEN Nederland en Tribe Company

Eventbrite tekent De Vrienden van Amstel LIVE! van HEINEKEN Nederland en Tribe Company

16-01-2018 (19:50) - Toeleveranciers

Eventbrite, wereldwijd de aanbieder van ticketing- en event technologie, heeft een meerjarig ticketing partnership met De Vrienden van Amstel LIVE! van HEINEKEN Nederland getekend, voor de jaarlijkse serie van evenementen in Rotterdam Ahoy.


Voor dit jaar, het 20-jarig jubileum van het succesvolle evenement, verkoopt de organisatie meer dan 190.000 tickets via Eventbrite voor 14 shows. De Vrienden van Amstel LIVE! verkoopt op piekmomenten tot 1.000 tickets per minuut. Eventbrite vangt een piek zoals deze eenvoudig op.

gestroomlijnd aankoopproces 

“De Vrienden van Amstel LIVE! is een van de grootste live muziekevenementen van Nederland en ieder jaar proberen honderdduizenden fans een ticket te bemachtigen zodra deze in de voorverkoop gaan”, zegt Yvonne de Liefde van HEINEKEN Nederland. “De gigantische piekbelasting die gepaard gaat met de massale vraag naar tickets is altijd het belangrijkste aandachtspunt. De verkoop via Eventbrite zorgt voor een gestroomlijnd aankoopproces voor onze bezoekers en het systeem blijkt de extreem hoge druk probleemloos aan te kunnen. Wij hebben er alle vertrouwen in dat we gekozen hebben voor de beste oplossing voor ons evenement.”

krachtig platform

Frans Jonker, General Manager Continental Europe van Eventbrite: ”We hebben veel tijd gestoken in het luisteren naar onze klanten. Dat heeft geresulteerd in een krachtig platform dat met name geschikt is voor organisatoren van evenementen met muziek in de hoofdrol. Ik ben erg blij dat deze focus wordt gezien door nieuwe klanten zoals De Vrienden van Amstel LIVE! en dat een van de langstlopende en grootste evenementen van Nederland daarom voor ons kiest.”

Helden van de Top 2000 

Naast het partnership voor De Vrienden van Amstel LIVE!, tekenen Eventbrite en Tribe Company ook een overeenkomst voor een aantal andere live muziekevenementen van het entertainmentbureau, waaronder “Helden van de Top 2000” in Amsterdam en “Strandfestival Zand” bij Almere.


In Nederland kan Eventbrite onder andere de Vrienden van Amstel LIVE!, Dutch Design Week, Qmusic en Emerce tot zijn klantenkring rekenen. Het bedrijf is in 2006 opgericht door Julia Hartz, Kevin Hartz en Renaud Visage. Investeerders zijn onder andere Sequoia Capital, Tiger Global en T. Rowe Price.