LiveChat Service introduceert Chatbanners.com

15-01-2018 (13:47) - Toeleveranciers

LiveChat Service introduceert de Chatbanner.  Een Chatbanner geeft adverteerders de mogelijkheid om op het domein van de publisher (bijvoorbeeld nu.nl, telegraaf.nl) in een banner een chatgesprek te starten met een prospect.


De banneradvertentie beschikt over een chat window die bezoekers van de publisher kunnen gebruiken om live met de adverteerder te converseren. Met deze ontwikkeling is het niet nodig potentiële klanten naar de eigen website te krijgen om live te communiceren. Chatbanners kennen geen domeingrenzen. 


laagdrempelig communicatiekanaal

Deze ontwikkeling biedt bedrijven de mogelijkheid om in contact te komen met mensen buiten de eigen website. Twee trends hebben een belangrijke rol gespeeld in de ontwikkeling van Chatbanners. Een toenemend probleem met traditionele banners is de dalende effectiviteit ervan. Een chat window in de banner biedt mensen extra waarde om de advertentie te bekijken en te gebruiken. Daarnaast stijgt de behoefte van consumenten naar een zo laagdrempelig mogelijk communicatiekanaal. Door de grenzen van communicatie op domeinen te overschrijden, kunnen de positieve resultaten van livechat worden doorgetrokken naar een groot publiek. 


De oprichter en CEO van LiveChat Service Nick Blom, geeft aan dat de ontwikkeling van Chatbanners is geïnitieerd vanwege de groeiende vraag om live met de potentiele klanten te communiceren. Het feit dat banners verloren aan effectiviteit ziet hij als een kans in plaats van een bedreiging. “Traditionele banners functioneren als tussenstation om potentiële klanten door te sturen naar de website of landingspagina. Gearriveerd op de gewenste plek probeer je mensen contact met je op te laten nemen, maar vaak zonder resultaat. Chatbanners brengt juist de conversatie naar de klant toe (via het chat window geïntegreerd in de advertentie).”

direct contact

De ontwikkeling speelt in op de groeiende vraag naar snel en direct contact. Potentiële klanten kunnen bij het zien van de banner direct contact opnemen en krijgen direct reactie. Het tonen van de advertentie is daarom al een eerste mogelijkheid op conversie.