Nieuw bij Ster: realtime pre-rolls voor connected tv op NPO Start

29-08-2017 (14:18) - Toeleveranciers

Ster biedt vanaf vandaag de verkoop aan van realtime pre-rolls in de connected tv(CTV)-omgeving van NPO Start. Om dit mogelijk te maken heeft Ster haar samenwerking met video ad serving platform SpotX verder uitgebreid.

 
Door het uitbreiden van de advertentiemogelijkheden binnen de CTV-omgeving anticipeert Ster op de toenemende vraag bij adverteerders om zo gericht mogelijk relevante commercials aan de consument te tonen. De CTV-app van NPO Start is beschikbaar op alle smart-tv-toestellen van LG, Philips en Samsung.


Zo doelgericht mogelijk adverteren

Het aantal huishoudens met internettoegang op de tv is afgelopen half jaar met 14% gestegen tot 42%. In dit tempo heeft in 2018 meer dan de helft van de huishoudens CTV en kunnen ‘over-the-top’-diensten concurreren met het aanbod van de tv-netwerken. “Door het openstellen van de CTV-inventory van NPO Start spelen we in op die ontwikkeling. Daarbij bieden we adverteerders extra bereik en een efficiënte en effectieve manier van inkopen via het SpotX-platform. Maar bovenal stelt het adverteerders in staat om zo gericht mogelijk te adverteren en zo de consumenten commercials te tonen die voor hen interessant zijn,” aldus Frank Volmer, algemeen directeur Ster.


Jumbo eerste adverteerder

De eerste campagne die zichtbaar is via de CTV-app is die van Jumbo Supermarkten. “In nauwe samenwerking met ons mediabureau UM, Ster en SpotX zet Jumbo deze stap om het bereik van onze campagne te vergroten en learnings op te doen met dit soort media-innovaties,” aldus Wim Junte, marketingdirecteur a.i. van Jumbo. 


Programmatic tv is de toekomst

Door het aanbieden van realtime pre-rolls reageert Ster op de toenemende vraag van adverteerders naar een product dat realtime kan worden ingekocht. “Het is mooi om te zien dat Ster innoveert. In onze optiek is het openstellen van de CTV-inventory een belangrijke stap voor Nederland richting de toekomst van programmatic tv met minder storende reclames in kortere blokken. Iets wat naadloos aansluit bij onze roadmap om in 2018 ook live-tv programmatic te ontsluiten,” aldus Elwin Gastelaars, managing director bij SpotX Benelux & Nordics.