Programmatic adverteren op DOOH nu ook in Nederland

Programmatic adverteren op DOOH nu ook in Nederland

28-03-2018 (07:00) - Toeleveranciers

Posterscope, onderdeel van Dentsu Aegis Network, lanceert vandaag Liveposter in Nederland. Liveposter is een platform waarmee Digitale Out Of Home campagnes, over meerdere netwerken, centraal aangestuurd kunnen worden. Zonder technische tussenkomst van media-exploitanten. Hiermee biedt Liveposter de volledige controle over de inhoud van Digital Out Of Home (DOOH) campagnes. Campagnes worden hiermee realtime aangepast en uitgezonden. Voor complete netwerken of schermen afzonderlijk.
 

Altijd relevant 

Liveposter gebruikt locatie gerelateerde data zoals consumentengedrag, weer, search en footfall om campagnes te optimaliseren. Op elk gewenst tijdstip van de dag, gedurende de gehele campagneperiode, kan de uiting aangepast worden en relevant worden gemaakt voor desbetreffende locatie en het aanwezige publiek.
 

DOOH haakt aan bij online

Liveposter zet hiermee een nieuwe standaard binnen DOOH. Targeting opties die al langer voor digitale advertenties beschikbaar waren, zijn nu ook voor out-of-home mogelijk. DOOH advertenties kunnen vanaf nu dus op een vergelijkbare manier worden ingekocht, aangepast en uitgezonden. Posterscope is het eerste OOH mediabureau dat programmatic adverteren aanbiedt op DOOH schermen van Ngage Media, JCDecaux en Exterion en adverteerders laat profiteren van dynamische content campagnes in de openbare ruimte.
 

Wehkamp heeft Liveposter primeur

De eerste campagne via Liveposter is samen met Wehkamp en Ngage Media uitgevoerd: een dynamische content campagne op basis van het actuele weer in zeven verschillende steden met een assortimentsfocus op fashion en tuin. Van 12 maart tot 28 maart bediende Posterscope met behulp van Liveposter 14 impactvolle digitale schermen van Ngage op stadspleinen en winkelcentra. Met inzet op hoog bereik en met een zo goed mogelijk spreiding over het Nederland. 
 

Een papaplu bij regen

Op het moment dat het in één van de steden begon te regenen werd op schermniveau een Wehkamp mode-uiting met een paraplu getoond. Zodra de zon zich liet zien, werd de uiting realtime vervangen door een versie met tuinassortiment. Het resultaat was een dynamische campagne waarmee Wehkamp zich kon onderscheiden en op een relevante en verrassende manier zichtbaar was met haar producten.
 
Bas van den Hoogen: “We lanceren Liveposter omdat onderzoek heeft aangetoond dat relevante content voor het aanwezige publiek het effect van campagnes met meer dan 15% verhoogt. De mogelijkheid om dynamische content in te zetten op basis van relevante data en consumenten insights, zorgt voor een gigantische stap in de digitalisering van Out of Home. Vanaf nu behoort DOOH ook tot de online mediastrategie.”
 
Friso Scheele: “Als aanbieder van groot formaat full-video schermen bieden wij adverteerders een impactvol platform. Door adaptieve inzet van uitingen wordt ook relevantie toegevoegd aan die impact. Liveposter stelt adverteerders in staat om door middel van triggers die relevantie te bekrachtigen, een zeer goede ontwikkeling wat ons betreft.'