Semilo en Azerion bundelen krachten

05-02-2019 (14:23) - Toeleveranciers

Semilo en Azerion gaan hun krachten bundelen. De partijen verwachten samen een completer aanbod te realiseren door de content marketing en sales-ervaring van Semilo te combineren met de technische platforms, content en kennis van Azerion. 


Daarbij verwerft Azerion een 100 procent belang in de exploitant. Het 20-koppige team van Semilo verhuist daarom naar het kantoor in Schiphol-Rijk. De digitale specialist zal vervolgens alle Nederlandse media-verkoop activiteiten van Azerion aanbieden. Marcel Schuyt, mede-oprichter van Semilo, wordt hiervoor verantwoordelijk.


Sebastiaan Moesman, board member bij Azerion: 'Semilo is een stabiele en bekende speler in de Nederlandse digitale mediawereld en vormt daarmee een belangrijk stuk in de puzzel voor onze strategie waarin we Nederlandse adverteerders en uitgevers helpen eenvoudig dichter bij elkaar te komen met een scala aan technische-, media-, data- en content-oplossingen.' 


sterke technologie nodig

Semilo-oprichter Hans Caspers: 'Het samengaan met Azerion betekent dat we nog hechter en beter kunnen samenwerken met partners als Improve Digital en Widespace. Daarnaast werken we al sinds 2012 samen met het Franse AdUX, sinds oktober 2018 ook onderdeel van de Azerion groep. Om uitgevers blijvend goed te kunnen bedienen is naast een solide verkooporganisatie ook sterke technologie nodig en de combinatie van onze bedrijven voorziet hierin.'