Sign & Print Expo lanceert thema street art

Sign & Print Expo lanceert thema street art

04-09-2018 (09:00) - Toeleveranciers

Begin dit jaar kwamen de organisatoren van de Grafische Vakbeurs & Vakbeurs Sign naar buiten met het nieuws dat de beurs vernieuwd zal gaan worden. De fusie tussen de twee werelden presenteert zich voortaan onder één nieuwe naam: Sign & Print Expo. Het thema dat tijdens de 15e editie van dit event centraal staat is street art: kunst met een boodschap.
 

De vernieuwde beurs

Sign & Print Expo is het event waar toekomstige innovaties en trends in deze vernieuwende vakgebieden worden gepresenteerd. Met de komst van het vernieuwde concept spreekt het event de beslissers op het gebied van visuele communicatie aan. Sign & Print xpo vindt plaats  op 26, 27 en 28 maart 2019 in de Evenementenhal Gorinchem.
 

Thema: street art

Street art is een unieke vorm van kunst met een boodschap, waarbij de originaliteit en uitdrukkingskracht centraal staat. Je ziet in één oogopslag bij het voorbij lopen direct wat de artiest uit wil dragen. Originaliteit en uitdrukkingskracht zijn daarbij belangrijke elementen. Klinkt herkenbaar? Bij een succesvolle visuele communicatie uiting die ontwikkeld wordt in de sign- en print industrie zijn die doelen namelijk niet anders. Ook hierin draait het om het uitdragen van een herkenbare boodschap en wordt de aandacht getrokken wanneer een uiting origineel en opvallend is.
 
Het thema sluit dus helemaal aan op de ambities die de organisatoren met Sign & Print Expo zijn aangegaan. De organisatie laat hierbij weten dat ze met dit thema ook inspeelt op de hedendaagse trends en spreekt hiermee alle bezoekersdoelgroepen aan; sign- en print specialisten, grafische vormgevers (onder meer designers) en marketing communicatie adviseurs. Dit zal een welkome verjonging met zich meebrengen ten opzichte van voorgaande edities, mede doordat er tijdens de 15e editie vele experiences aan het driedaagse event worden toegevoegd. 
 

Street art visual

Wij onthouden als mens over het algemeen tachtig procent van wat we zien, maar slechts twintig procent van wat we lezen. Dat zorgt er volgens de organisatoren voor dat de de sign- en print industrie een belangrijke speler is in een visuele communicatie-uiting. Daarom is er voor de expo een eigen visual gecreëerd waarbij de organisatie experts van Graffiti Netwerk in de arm nam. Kijk hier voor ‘the making of’.
 
 
Creativiteit, innovaties en een kritische blik op het verleden en de toekomst zullen een belangrijke rol spelen voor Sign & Print Expo 2019 die plaats vindt op 26, 27 en 28 maart 2019 in Evenementenhal Gorinchem. Meer informatie is te vinden op www.signprintexpo.nl