Zo laat je een onuitwisbare indruk achter

Zo laat je een onuitwisbare indruk achter

02-07-2019 (18:31) - Toeleveranciers

Als je met je bedrijf regelmatig met een stand aanwezig bent op een beurs, is een goede voorbereiding belangrijk. Op een beurs krijg je de kans om goed voor de dag te komen, een nieuw klantenbestand aan te boren en een onuitwisbare indruk achter te laten. Een ervaren beursganger doet dit op meerdere manieren. De tips hieronder helpen bij om tot een tactische en effectieve wijze van presenteren te komen bij alle soorten beursevenementen. 


Deel originele en praktisch relatiegeschenken uit

Een beurs duurt vaak een hele dag of een dagdeel en is daarna weer voorbij. Zorg er daarom voor dat je iets leuks kunt weggeven, wat de ontvanger herinnert aan jouw bedrijf. Een praktisch relatiegeschenk dus. Een origineel idee is bijvoorbeeld usb sticks bedrukken met jouw bedrijfslogo of een strakke slogan. Kies voor usb sticks bedrukken met voldoende geheugencapaciteit, zodat degenen die dit cadeau ontvangen jouw usb stick ook daadwerkelijk gaan gebruiken. Een usb stick is een praktisch handige giveaway, die tegelijk laat zien dat je als ondernemer waarde hecht aan digitaal gemak, iets wat veel klanten kunnen waarderen. 

 

Zorg voor een opvallende stand

Naast giveaways als een usb sticks bedrukken, is een aantrekkelijke stand die mensen als het ware naar zich toe lokt, topprioriteit. Je kunt nog zulke mooie producten, diensten of ideeën hebben, als beursbezoekers jouw stand achteloos voorbijlopen sta je alsnog met lege handen. Zorg daarom voor een strak ontworpen en modern ogende stand, met bijvoorbeeld HD-schermen met daarop jouw boodschap. 

 

Zorg voor folders en visitekaartjes

Naast een aardige giveaway is het belangrijk om bezoekers op de beurs ook iets mee naar huis te geven waar ze inhoudelijk op terug kunnen vallen. Het hoofddoel is verkopen, dus dan is het belangrijk dat je het eerste contact bestendigt en de bezoekers uitdaagt om ofwel je website cq. webshop te bezoeken, of een afspraak te maken voor bijvoorbeeld een vrijblijvend offertegesprek. Met goed ontworpen folders en strakke visitekaartjes zijn je kansen op een positief resultaat beter.