Young People in Advertising: Cheyenne van der Veen

Young People in Advertising: Cheyenne van der Veen

30-03-2021 (12:41) - Young People in Advertising

Jonge mensen in het vak - wie zijn het, wat houdt ze bezig? En vooral: wat inspireert hen? FONK spreekt de jonkies van deze tijd in Young People in Advertising. Deze week: Cheyenne van der Veen, Junior projectmanager bij Hammerfest over mond-tot-mond reclame en groei bij Hammerfest.
 
Wat inspireert jou en waarom?
De serie Bridgerton vind ik heel tof. De cast is een goede weerspiegeling van de maatschappij, ondanks dat de serie zich afspeelt in een andere tijd. De muziek vond ik ook heel mooi, die is gemaakt met mooie instrumenten maar is wel van deze tijd. Daardoor is het echt een eigentijds drama. Het is een soort Gossip Girl, en je ziet dat de gossip echt opgehyped wordt omdat het van mond tot mond gedeeld wordt. Dat is nu ook nog steeds de beste reclame, volgens mij. Ik weet niet of het per se de bedoeling was van de serie maar ik vond het wel opvallend, haha.
 
Hoe ben je bij Hammerfest terecht gekomen?
Ik ben nu nog bezig met afstuderen van mijn opleiding Tourism Management. Ik had mijn vorige stage bij een hotel op Curaçao afgerond op de marketing en communicatie afdeling, en bij terugkomst wilde ik graag een andere bijbaan die hierbij aansloot. Toen heb ik een sollicitatie opgestuurd naar Hammerfest en ben hier begonnen als bijbaan voor twee dagen in de week, en nu ben ik hier werkzaam als junior project manager.
 
Hoe is het om jong te zijn bij Hammerfest?
Heel gezellig, we zijn ook ontzettend gegroeid sinds ik hier werk! Toen ik begon was ik de twaalfde die bij Hammerfest kwam, en in een jaar tijd is de groei van het bureau heel hard gegaan. We hebben ons eigen ‘sfeerbeheer’, we doen online koken en regelmatig een pubquiz. Wat ook wel grappig is, is hoe ik aan mijn scriptieonderwerp gekomen ben. Doordat ik bij Hammerfest ging werken gaf dit de mogelijkheid om ook hier mijn scriptie te schrijven. Mijn scriptie geeft inzicht in de prestaties van de social mediakanalen van Tourism Authority of Thailand (een klant van Hammerfest) voor en tijdens het coronavirus, om vervolgens aanbevelingen te doen hoe dit behouden of verbeterd kan worden. Dit kon ik oppakken door mijn functie bij Hammerfest, wat natuurlijk wel heel leuk is!
 

Junior abonnement FONK

FONK heeft jong creatief talent graag een podium. Niet alleen online, maar ook in FONK magazine. Ben je niet ouder dan 25 jaar, maak dan gebruik van het junior abonnement en ontvang 26 edities van FONK magazine digitaal met 50% korting (€48,50 per jaar).