Young People in Advertising: Max van Leeuwen

Young People in Advertising: Max van Leeuwen

16-03-2021 (17:31) - Young People in Advertising

Jonge mensen in het vak - wie zijn het, wat houdt ze bezig? En vooral: wat inspireert hen? FONK spreekt de jonkies van deze tijd in Young People in Advertising. Deze week: Max van Leeuwen, Augmented Reality developer bij GoSpooky over visual effects en snel verveeld zijn.
 
Wat inspireert jou en waarom?
Ik volg Forensic Architecture al een tijdje, dat is een onafhankelijk onderzoeksbureau dat raakvlakken heeft met visual effects en AR en die techniek toepassen op onderzoek. De explosie in Beirut, bijvoorbeeld. Ze verzamelen al het beeldmateriaal wat openbaar beschikbaar is online en bijvoorbeeld op Twitter staat. Dat leggen ze dan over een 3D-model van de stad of plaats en kunnen daardoor allerlei explosies en gebeurtenissen duiden. Ze hebben een hele goede, nuttige toepassing gevonden voor de techniek die eerder alleen voor entertainment doeleinden werd gebruikt.
 
Hoe ben je terecht gekomen bij GoSpooky?
Ik zat in Toronto en de zomer begon net toen ik werd benaderd op LinkedIn. Bij GoSpooky maak ik snapchat lenzen en instagram filters en dat deed ik al wel als hobby. Ik werkte veel met visuals op de filmacademie, daar deelde ik dus wel eens wat van op LinkedIn. Er zat misschien twee maanden tussen dat berichtje en dat ik weer in Nederland was.
 
Hoe is het om te werken bij GoSpooky?
Het is leuk om als jong persoon bij GoSpooky te werken, het is namelijk een jong en levendig bedrijf dat constant aan het groeien is, er zijn elke week wel nieuwe mensen. Ik was nummer 31 en we zitten nu tegen de 60 aan. Persoonlijk vind ik het heel leuk om gevarieerd te werken en constant andere dingen te doen, ik raak namelijk wel snel verveeld, haha. Bij GoSpooky kan ik best wel hands-on werken, ik ben altijd met andere dingen bezig. Verschillende lenzen, face vervormers, of spellen, van alles.
 

Junior abonnement FONK

FONK heeft jong creatief talent graag een podium. Niet alleen online, maar ook in FONK magazine. Ben je niet ouder dan 25 jaar, maak dan gebruik van het junior abonnement en ontvang 26 edities van FONK magazine digitaal met 50% korting (€48,50 per jaar).
 
Foto credits: Martijn de Vos