142 Nominaties Dutch Creativity Awards

12-06-2020 (14:45) - Bureaus

ADCN, de club voor creativiteit, heeft de Nominaties voor de Dutch Creativity Awards 2020 bekendgemaakt. In totaal maken 142 projecten kans op een Lamp, de prijs voor de beste toegepaste creativiteit, ‘craft’ en change in de wereld van communicatie in Nederland. De nominaties zijn verdeeld over 39 verschillende categorieën en disciplines in Advertising, Design, Craft en Next, en de ADCN Members Award. Er waren meer dan 700 inzendingen voor de Lampen.
 

Het project Smoorverliefd van Wefilm (met o.a. Snelle) voor Interpolis heeft de meeste nominaties: zes. Naast nominaties in onder andere Entertainment, Music en Impact heeft het project ook twee nominaties ontvangen voor de ADCN Members Award. 
 
ADCN Managing Director Dinesh Sonak: “Wij zijn zeer verheugd over de diversiteit aan werk voor de Awards. Onder de genomineerden zie je internationale campagnes voor Nike en adidas, grafisch en cultureel werk van ontwerpers als Brian Elstak, Studio Dumbar en Michiel Schuurman, en steeds meer inzendingen voor Impact: creatieve projecten die positieve impact hebben op zowel merken als de maatschappij. Wij zijn elk jaar weer trots op alle mensen, zowel creatie, craft als klanten, die samen uitzonderlijke creatieve niveaus behalen voor grote Nederlandse merken. Dat commerciële werk, voor bijvoorbeeld ASN Bank, McDonald’s, IKEA, KLM, Tele2, bol.com, Albert Heijn, PLUS, Hans Anders, YoungCapital blijft het meest complex. Wij danken alle inzenders, feliciteren alle genomineerden en hopen dat een ieder in ons vak wat opsteekt van de creativiteit van de genomineerden. Wij zullen de learnings en insights met zoveel mogelijk mensen delen in de komende weken. Ons programma van trainingen en talks over toegepaste creativiteit gaat na de zomer weer van start.”
 

Lamp or Pizza

De winnaars van de Dutch Creativity Awards worden bekend gemaakt op 24 juni. Met de actie “Lamp or Pizza” gaat ADCN langs de deuren van alle genomineerden. Alle genomineerden krijgen een een Lamp of een Pizza. De Lampen worden persoonlijk uitgereikt door Juryvoorzitters en –leden aan de winnaars. Hiervan wordt op 24 juni de hele dag content gemaakt in samenwerking met MediaMonks en gedeeld via ADCN’s Facebook en Instagram. Aan het einde van de dag worden alle winnaars en de winnaar van de Grand Prix bekend gemaakt. De creatieve bedrijven die geen Lamp winnen krijgen een limited edition pizza van De Pizzabakker, gemaakt in samenwerking met Jasper Udink ten Cate (Creative Chef Studio) en ontvangen alle feedback van de jury’s. Er komt dit jaar geen Dutch Creativity Awards Show.
 

Agenda

Vanaf 25 juni zijn alle genomineerde projecten te bekijken op ADCN’s Digital Gallery. ADCN publiceert tevens alle jury feedback op de genomineerde projecten en organiseert in de week van 29 juni vier digitale events met smaakmakers uit de Jury die hun inzichten, feedback en advies over het creatieve werk delen.
 
Bekijk de 142 nominaties hier.

Media

Marketing

Economisch